Buke Tibbar!

O

Orvar

Jag är väldigt nyfiken på att få se hur din tibetanska spaniel ser ut. Så därför vill jag ha upp foto på våra tussisar. Jag börjar :)

Namn: Ezze (Magsiskt Spader Ezz)
Ålder: 3,5 år
Användningsområde: Sällskap och en och annan utsällning.
Uppfödare: MicMac

16508649.jpg

Sv: Buke Tibbar!

Här har vi en liten till. Detta är mammas snöboll. Han är knappt 7 månader och heter Zixten och är även han från MicMac

10605110.jpg

Åhh vad roligt! Vad är det som är den andra hälften? Den var verkligen jättefin. Det syns att det finn tibbe i den! Hur gammal är den?

Andra halvan är sheltie, men har fått mest av tibbens humör, lite egensinning och lyssnar bara när han själv har lust "vill jag ta en egen promenad så gör jag det och kommer hem när jag har lust"
Så lyder hans motto ungefär!

Han är 6 år.

Jag är väldigt nyfiken på att få se hur din tibetanska spaniel ser ut. Så därför vill jag ha upp foto på våra tussisar. Jag börjar :)

Namn: Ezze (Magsiskt Spader Ezz)
Ålder: 3,5 år
Användningsområde: Sällskap och en och annan utsällning.
Uppfödare: MicMac

16508649.jpg

vilken snygging:love:

Heja heja, en tibbetråd :banana: :love: Världens underbaraste ras. Vi har en, har haft två!
Hade gärna haft en till, en svart tik tack :angel:

Namn: Tintin (Kent)
Ålder: född 2000
Uppfödare: Body Rock's
http://www.pixbox.se/alb618093
17122859.jpg

Namn: Tyson (Papa Dee)
Ålder: född 1996,död 2006
Uppfödare: Body Rock's
Nyarumhundar006.jpg

http://www.pixbox.se/alb657477

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/Nya013s.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Kisevovve/Nya0144.jpg

Tyson dog tyvärr förra året, pga Erlichios.. Himlens finaste ängel! :cry:
Fy så in i bänken vad vi saknar honom. Världens härligaste, en riktig urtibbe. Han var verkligen en annorlunda hund.

Vilken härlig färg han har! :) Och den vita var ju för söt :love:

Puttar !! :love:

Åh vad roligt med Tibbar! Dina var jättefina..

Visst är det en härlig ras. Vi brukar säga att tibbar är inga hundar de är tibbar bara för att de är så speciella. Vad gör du med dina? Endast sällskap?

Ja de är otroliga verkligen :D Vill dom inte så visar dom det.
De är snarare en blandning mellan katt och apa, det är ingen hund som du säger.

Vi har vår som sälskap, vi har ställt ut vår gamla hund men inte på slutet då han eg. tyckte det var aptråkigt. Ingen av dem tycker det är roligt alls men den gamla var nog snäppet "värre" :p Han fick iaf några BIR valp, massor av HP och ettor, samt flera bästa Black and Tan :) Mest i rasspecialer alltså.
Den gamla var vi också på många kurser med, valpkurs, lydnad och allmänlydnad.

Vi promenerar dock jättemycket, har alltid gjort, och den vi har nu får vara lös ute varje dag, fick den gamla med förståss men han var mer busig och rymde då och då ;)
Tränar lite tricks och hoppar lite hinder. Sen har vi ju gått på valpkurs med "lillen" också, och en nybörjar agility. Har tyvärr så mkt med hästarna varje dag så vi hinner inte träna nåt särskilt.

Senast ändrad av en moderator:

Här är våran prins som vi tyvärr fick ta bort i somras, han var då 13 1/2 år. :cry:
Namn: Brooklodge Simply Red kallades för Red
PICT0136.jpg

Nej men så tråkigt :cry: Han var så FIN :love:

Den vackra gamla mannen var farmorsfar till min Tintin!
Är det okej att jag sparar bilden? För privat bruk bara förståss.

Har för mig att din mamma (?) hade kullsystern til vår gamla Tyson (Papa Dee), Body Rock's Pandora.

Ja, det var hemskt tråkigt. men han var pigg ända in i det sista och det gick väldigt fort så det känns skönt. Ja, det går jätte bra att spara bilden. Är tagen i våras.
Det var min kusin som hade Pandora, hon dog tyvärr rätt ung då hon hamnade i slagsmål med två schäfrar.

Ja det är ju skönt! Han var så fin! :love:
Just det så var det ja. Har frågat dig det förut. Tråkigt men det är sådant som händer det också.

Man blir ju helt tagen. Såna små tussar kallar jag för gosedjur.

Ja men bara när dom själva vill :angel: Kelar man när det inte passar, får man en låååång mörk blick och de tycks tänka "Gosedjur, jag?!.. Pilutta dej.." och så går dom iväg med överlägsen min.

Den minen som Red har på Geckos bild är bara så talande :love:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 891
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 121
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka