Buke-hästar till start...

Sv: Buke-hästar till start...

Jag har en till kval nu på torsdag....Inge blendande resultat på henne, men hoppas det kommer snart. Purple street heter hon. :smirk:
Så har vi två ponnysar som startat i fredags å söndags min grabb har just tagit licens å börjat köra, det går så där, men han sprängde iaf 3min gränsen i fredags å va 2 i söndags.... så det va han mera än nöjd med :banana: Dom heter Trolleby Melon å Nordman II.

Leazy startar på Bergsåker 21:a lopp 2, spår 6
(har aldrig provat springspår förr)

tuddeomudde skrev:
Leazy startar på Bergsåker 21:a lopp 2, spår 6
(har aldrig provat springspår förr)
Har haft en helbror till din för nåt år sen,var tvungen att ta bort han pga. magsår. Köpte han osedd som treåring, en mager rackare men ack vilken travare.Fick ingen ordning på magen o blev bara tokigare o tokigare,till sist var det med livet som insats o då tog vi bort han :cry:

Solvalla 27é... 3180m.. hon hoppade i tisdags 400 kvar :cool: lagom skojj... hoppas hon kan hålla ut nu o ta lite mera poäng! Håller tummarna...

Joker startar den 27 Juli på valla Lopp 1 spår 10

Japanese Beetle startade igår och gjorde ett kanon lopp!
Han utmanade ledaren på upploppet, fick greppet ca 50 meter kvar till mål men tyvärr så släppte örjan lite på tömmarna när det var ca 10 meter kvar och då kom galoppen! :(
Men han kommer igen snart :)

Ja men vilka spår de får hela tiden. :crazy:

Vad typiskt med galoppen men han har ju bevisat att kapaciteten finns! :idea:

/// ghost

Japanesen skrev:
Joker startar den 27 Juli på valla Lopp 1 spår 10

Japanese Beetle startade igår och gjorde ett kanon lopp!
Han utmanade ledaren på upploppet, fick greppet ca 50 meter kvar till mål men tyvärr så släppte örjan lite på tömmarna när det var ca 10 meter kvar och då kom galoppen! :(
Men han kommer igen snart :)

Varför släpper dom på tömmarna, jag blir sååå sur lixom... var samma i vårt fall 400 innan mål rullade hon.. men kusken e´la känd för att ha "för långa handstroppar" så jag skyller på det ;) Nu e det en kusk som håller i grejjorna... o då kan det bära långt *hoppas hoppas hoppas*

*lån*
Mina shettisar startar på Östersund både i morgon fredag och på söndag. Håll tummarna!

Jenny

Montéryttare skrev:
Varför släpper dom på tömmarna, jag blir sååå sur lixom... var samma i vårt fall 400 innan mål rullade hon.. men kusken e´la känd för att ha "för långa handstroppar" så jag skyller på det ;) Nu e det en kusk som håller i grejjorna... o då kan det bära långt *hoppas hoppas hoppas*

Det var skönt att Örjan iallafall erkände att det var hans fel och inte min lilla älsklingens. Han har en tendens att galoppera men jag var mycket förvånad att inte galoppen kom tidigare under loppet! Japanesen är en sådan herre att man måste ha ha koll på honom hela tiden, så fort han slappnar av så då kommer galoppen! Men men hoppas Örjan har lärt sig en läxa nu :devil: hehehe!

Japanesen skrev:
Det var skönt att Örjan iallafall erkände att det var hans fel och inte min lilla älsklingens. Han har en tendens att galoppera men jag var mycket förvånad att inte galoppen kom tidigare under loppet! Japanesen är en sådan herre att man måste ha ha koll på honom hela tiden, så fort han slappnar av så då kommer galoppen! Men men hoppas Örjan har lärt sig en läxa nu :devil: hehehe!

Ja jag gillar Örjan, han e bra! Han är en riktigt skärpt kusk, har haft häst på hans gård förra året :d Får hålla tummarna för Japanesen på onsdag då... kommer nog o va där o titta om jag e ledig från jobbet :D

Montéryttare skrev:
Ja jag gillar Örjan, han e bra! Han är en riktigt skärpt kusk, har haft häst på hans gård förra året :d Får hålla tummarna för Japanesen på onsdag då... kommer nog o va där o titta om jag e ledig från jobbet :D

Jo Örjan e jätte duktig kusk, skule inte vilja ha någon annan kusk bakom mina hästar!
Det är inte Japanesen som ska springa på Onsdag utan min andra häst Joker! :bump:

Japanesen skrev:
Jo Örjan e jätte duktig kusk, skule inte vilja ha någon annan kusk bakom mina hästar!
Det är inte Japanesen som ska springa på Onsdag utan min andra häst Joker! :bump:

AHAAA okey... :p

Knapplån

Fredagen den 29/7- Jägersro, Lopp 1

Söndagen den 31/7 - Jägersro, Kval Monté

*lånar knapp*

Jag kan berätta att lillskruttan blev femma, men gjorde ett kanonlopp på ny rekordtid och kämpade ända in i mål vilket tidigare att varit hennes svaghet. Så allt känns positivt trots att jag inte kunde åka och titta på henne. Men hon hade en hel bil med fanclub så jag tror inte ens att hon märkte att jag inte var där... :D

jaha då var et dags för ens första p21a...stallkompisarna skrattade då om såg anmälningslistan å jag hade skrivit i anmälningen "startar endast med denna kusk" men vadå kul att åka nånstans för en gallopp bättre ha en kusk som kan köra skrället ;)

cämela skrev:
jaha då var et dags för ens första p21a...stallkompisarna skrattade då om såg anmälningslistan å jag hade skrivit i anmälningen "startar endast med denna kusk" men vadå kul att åka nånstans för en gallopp bättre ha en kusk som kan köra skrället ;)
Bara nyfiken fråga.. Kan man kräva en viss kusk? Har för mig det inte var giltigt, men nu blev jag osäker :o

nej et tror jag inte man får men nu var han ju vitalad men et var ju ärförmina stallkompisar skrattade.

cämela skrev:
nej et tror jag inte man får men nu var han ju vitalad men et var ju ärförmina stallkompisar skrattade.
Ok.. bara undrade..
Jag brukar gardera med både vidtalad och att kusken lovat köra.. :angel:

*lånar knapp*

Lopp 3 spår 8 på Rättvik måndag! Så jag har "lovat" att inte få barn före dess så karln kan åka... :angel: Fast spår 8 känns inte så himla roligt...

Och så såg jag en buke häst i lopp 6 om jag inte tar fel...

Senast ändrad:

haha ja vidtalad låter så luddigt. typ jag sa hej till an och undrade om han kunde kör amin häst NÅNGÅNG. haha.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
823
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 109
Senast: gammalek
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka