Budget Westernsadel, bra/dåligt?

L

linnea_e

Hej allihopa!
Nu vill jag hör era tankar om följande sadel!

BUDGET WESTERNSADEL
En verkligt bekväm sadel till ett konkurrenskraftigt pris! Sadlen har flera trevliga detaljer, med präglat mönster runt om. Bommen är tillverkad i syntet. OBS 5 års garanti på bommen och 2 år på hantverket ingår. Alla storlekar har normal bomvidd, och 16" finns dessutom i en vid modell. Brun. 10"1995:- 12"2195:- 14"2495:- 16"2995:- Träns och brösta på bilden finns att köpa till
Pris SEK 2995.00

Sv: Budget Westernsadel, bra/dåligt?

När jag såg priset så var min tanke bara en enda....NEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!:eek:
Snälla tänk inte ens tanken på att köpa den! Risken är MYCKET stor att den förstör din hästs rygg plus att de i allmänhet är så dåligt ihopsatta att de inte håller för en längre och säker användning...:crazy:

Vänta istället och spara ihop åtminstone 6-7000:- så att du kan få tag på en vettig begagnad sadel istället...:D

/Carina :eek:

Nej, precis. Det brukar ju vara lite sämre kvalité på billiga grejor.. Och min häst har redan haft ont i ryggen så inte en gång till tack :P

Jag har hittills inte sett någon westernsadel i den prisklassen som har varit något att ha. Lenita har helt rätt i att de oftast inte ligger bra på hästens rygg. Jag håller också med Lenita om att det är klokt att vänta lite och spara ihop pengar. För 6-7000 kan du som sagt få en riktigt bra beg sadel. Det går även att hitta nya bra sadlar som inte är så värst mycket dyrare.
FG

Lenita skrev:
När jag såg priset så var min tanke bara en enda....NEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!:eek:
Snälla tänk inte ens tanken på att köpa den! Risken är MYCKET stor att den förstör din hästs rygg plus att de i allmänhet är så dåligt ihopsatta att de inte håller för en längre och säker användning...:crazy:

Vänta istället och spara ihop åtminstone 6-7000:- så att du kan få tag på en vettig begagnad sadel istället...:D

Titta vad jag köpte av Quarter4ever i går! :banana:

Vad tycks? (Barnet ville hon tydligen behålla... synd!)

IMG_0695.jpg

Hej*vinkar*
Neee barnet är INTE till salu:eek: :love:
( visst är han bara söötast och gulligast ;) )

Hoppas att du vart nöjd med sadeln.

Vi hörs igen!

Senast ändrad:

Hej!

Kan nästan svära på att detta är sadeln 'Paint', som säljs av Hovotass, Eko m fl.

Sadeln är ingen höjdare, men i alla fall tillräckligt välbyggd för att inte vara direkt farlig.

Skulle själv kunna använda den till lite enklare skogsmulleridning, eller varför inte till inridning, så att jag inte brhöver vara rädd om den får ta lite stryk.

Inte nån speciell kvalitet alls, men nog den 'bästa' lågbudgetsadel jag sett hittills......

Rekommenderas dock inte till mer aktiv ridning.

Man får vad man betalar för.....

Hug your horses!

/Mike - Hästsadelmakarna på Fredriksdal

Haha
ja ibland är det lätt att inte se vem svaret är
riktat till:angel:

Din sadel är garanterat från USA, direktimporterad ;)

Utan att titta på mina två sadlar som är till salu först.....:crazy: ;)

Jag har en sån. Köpte den ganska nyligen. Den är skön att sitta i. Betydligt mjukare än alla andra jag provsuttit som är i prisklassen tio - tjugotusen. Jag hade bara tänkt ha den till lite längre skogsturer och till det skulle den nog passat ganska bra. Men nu ligger den inte helt 100 på hästen så jag letar annat alternativ. Annars hade jag behållt den. Inget superläder, men helt ok. Ska du inte rida i den hela tiden så är det ett ok alternativ tycker jag. Ska du ha sadeln mycket är det nog bättre att satsa på högre kvalitet. Undrar förresten vart man kan få tag på en som är lika mjuk i sätet utan att bli helt ruinerad??

Senast ändrad:

Vad har du för sadlar som är till salu? Ser att du bor väldigt nära mig.

Vad är det för sadlar Lenita?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka