Buckliga revben

Hundtjej

Trådstartare
Jag märkte för ett tag sedan att min chihuahua 6 år har buckliga revben. Det är bara på höger sida och är 1-3 revben som är buckliga. Som att revbenet sticker ut lite extra för att sedan bukta in lite extra. Han har inte ont när jag känner på bucklorna och är pigg och aktiv som vanligt.

Har tänkt att åka till veterinär och röntga men tänkte om någon här har någon idé vad det kan vara. Kan det vara någon gammal skada på revbenet som jag har missat (typ brutet) eller kan det vara så illa som någon form av cancer?

Jag märkte för ett tag sedan att min chihuahua 6 år har buckliga revben. Det är bara på höger sida och är 1-3 revben som är buckliga. Som att revbenet sticker ut lite extra för att sedan bukta in lite extra. Han har inte ont när jag känner på bucklorna och är pigg och aktiv som vanligt.

Har tänkt att åka till veterinär och röntga men tänkte om någon här har någon idé vad det kan vara. Kan det vara någon gammal skada på revbenet som jag har missat (typ brutet) eller kan det vara så illa som någon form av cancer?
Jag vågar inte svara på vad det är med din hund. Jag har inte kunskap nog.

Men jag hade en hund som hade som en knöl eller typ som att det var som en påbyggnad liksom på ett revben. Hon hade det sedan födsel och det var bara skelettet som var format så.
Jag fick sedan hennes barnbarn. Hon hade exakt samma utåtbuktning på exakt samma ställe och revben. Även där bara skelettet som var format så.

Jag vågar inte svara på vad det är med din hund. Jag har inte kunskap nog.

Men jag hade en hund som hade som en knöl eller typ som att det var som en påbyggnad liksom på ett revben. Hon hade det sedan födsel och det var bara skelettet som var format så.
Jag fick sedan hennes barnbarn. Hon hade exakt samma utåtbuktning på exakt samma ställe och revben. Även där bara skelettet som var format så.
Har haft tanken att det kan vara något sånt, däremot har jag haft honom sen valp och har aldrig känt det här förens nyligen. Har bokat veterinärtid nu för röntgen, så får jag se vad det är.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 962
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 298
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Min 13-åriga tik har fått en stor resistens i ena ljumsken. Nästan lika stor som en tennisboll men mer avlång i formen. Det är bara en...
Svar
13
· Visningar
1 606
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka