Buckla stötfångare

Ja, iofs så finns kanske den möjligheten. Jag tänkte nog bara på parkeringssituationen.

Man kan ju verkligen undra varför möjligheten ens finns att få ersättning för parkeringsskada vid smitning om det ska vara så omöjligt att bevisa. Så surt för dig, tycker jag. Alltid tråkigt när någon annan orsakar skada och inte tar ansvar.

Jag skulle gärna teckna en extra försäkring just för att få ner självrisken vid smitning.

Detta var min gamla bil, efter en påhälsning på en betongsugga. Kontaktade försäkringsbolaget, som skickade en lista på verkstäder de samarbetade med och jag kunde använda. Åkte till en visade upp bilen, de skickade tillbaka till försäkringen hur mycket det skulle kosta, beställde hem delar. Lämnade in bilen och var utan den i några dagar.

Nu med den nya bilen kör jag lite försiktigare. Var lite onödigt att hälsa på betongsuggan, men nu är det ett minne blott. :o

skada.webp

Uäh! :cry: Upptäckte idag att det även har spruckit undertill på samma sida, i plasten..
Bör jag meddela försäkringsbolaget innan jag åker på skadebesiktningen?
Jag gissar att det inte kommer spela nån roll då det säkert är vanligt att bilägare inte kan avgöra alla skador ändå.

Fan, nu blev jag deppig igen :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 449
Senast: lillkillen
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 664
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka