Buckla stötfångare

Beror helt på vad du har för bil. Sonen har väntat sedan juni på ny kofångare och spegel till sin bil.

Jag har precis fått en buckla på min inte ens 2 år gamla bil :cry: Eftersom det är en parkeringsskada utan känd "gärningsman" får jag stå för kalaset själv. 5500 kr ca :( Vilket är självrisken då.
Den är skadebesiktad och konstaterat inga skador i lacken, så tyvärr får den vara bucklig.

Jag har precis fått en buckla på min inte ens 2 år gamla bil :cry: Eftersom det är en parkeringsskada utan känd "gärningsman" får jag stå för kalaset själv. 5500 kr ca :( Vilket är självrisken då.
Den är skadebesiktad och konstaterat inga skador i lacken, så tyvärr får den vara bucklig.

Fy vad trist :( Känner med dig!
Men varför görs det inget på bucklan om lacken är hel?
På min har kofångaren spruckit lite och lacken är skadad, men jag hade blivit ledsen om de inte ville åtgärda det :(

Detta är såklart svårt att svara på, men någon lanslk lyckats med samma konststycke som mig ;)

Råkade köra in i en stolpe och fick en buckla i plasten på stötfångaren fram på bilen. Liten spricka också. Samt avskavd lack om typ 5 centimeter.

Bilen är helförsäkrad så det kommer ju "bara" bli självrisken.
Men vet någon hur dom brukar laga sånt? Brukar det ta lång tid?

Så himla typiskt!
Jag har skadat ett par stötfångare. Hela har bytts, och fort har det gått. 3000 kronor båda gångerna.

Därför att jag inte har pengarna.
Trafikförsäkringsföreningen ersätter även parkeringsskador orsakade av okända fordon men med självrisken 2300 kr.

Annars, första bucklan eller repan är värst, jag tycker själv nästan den är bra så slipper man vara så rädd om bilen efter det :)

Trafikförsäkringsföreningen ersätter även parkeringsskador orsakade av okända fordon men med självrisken 2300 kr.

Annars, första bucklan eller repan är värst, jag tycker själv nästan den är bra så slipper man vara så rädd om bilen efter det :)

Bara om du kan bevisa att bilen var obucklad när du parkerade. Oftast krävs att man är 2 i bilen när den parkerades, bara förarens intygande räcker inte. Så jag får inget, för jag är alltid själv.

Jag har tur dock, bucklan sitter förvisso på förardörren, men är ganska "osynlig" ändå. Började nästan grina när jag såg den :o

Jag har tur dock, bucklan sitter förvisso på förardörren, men är ganska "osynlig" ändå. Började nästan grina när jag såg den :o
Jag förstår känslan, men jag tycker inte du skall bry dig. Själv gillar jag bäst när saker kommer till sin användning och slits, värsta är dyra oanvända saker.

Detta är såklart svårt att svara på, men någon lanslk lyckats med samma konststycke som mig ;)

Råkade köra in i en stolpe och fick en buckla i plasten på stötfångaren fram på bilen. Liten spricka också. Samt avskavd lack om typ 5 centimeter.

Bilen är helförsäkrad så det kommer ju "bara" bli självrisken.
Men vet någon hur dom brukar laga sånt? Brukar det ta lång tid?

Så himla typiskt!

Vi blev påkörda från sidan i somras. Fälg, ny plast runt hjulhus samt omlackering av en dörr tog fem dagar. Lämnade in på måndag morgon och hämtade på fredag f.m.

För fem år sedan skulle vi byta en plastdetalj som skrapats. 5 månader senare och fjärde besöket var det klart. Största problemet var att tillverkaren inte hade en aning om vilken färg det skulle vara.

Jag tänker mig att en buckla på förardörren är helt omöjlig att själv orsaka vid en parkering. Så jag undrar verkligen hur de resonerade.

Jag kan ju ha slagit upp dörren mot nått fast föremål eller nått antar jag. Alltså jag har inte det, men möjligheten finns nog enligt deras tankesätt.

Jag förstår känslan, men jag tycker inte du skall bry dig. Själv gillar jag bäst när saker kommer till sin användning och slits, värsta är dyra oanvända saker.

Nu jobbar jag på att känna att bilen är unik ;) Men jag tycker inte om att vissa tar sig friheten att "förstöra" ändras grejer. Dyra grejer. Men som sagt, det är bara kosmetisk och det enda som påverkas är andrahandsvärdet. Så jag kan välja att låta det vara :up:

Jag kan ju ha slagit upp dörren mot nått fast föremål eller nått antar jag. Alltså jag har inte det, men möjligheten finns nog enligt deras tankesätt.

Ja, iofs så finns kanske den möjligheten. Jag tänkte nog bara på parkeringssituationen.

Man kan ju verkligen undra varför möjligheten ens finns att få ersättning för parkeringsskada vid smitning om det ska vara så omöjligt att bevisa. Så surt för dig, tycker jag. Alltid tråkigt när någon annan orsakar skada och inte tar ansvar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 449
Senast: lillkillen
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 664
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V