Buckla stötfångare

nothalfbad

Trådstartare
Detta är såklart svårt att svara på, men någon lanslk lyckats med samma konststycke som mig ;)

Råkade köra in i en stolpe och fick en buckla i plasten på stötfångaren fram på bilen. Liten spricka också. Samt avskavd lack om typ 5 centimeter.

Bilen är helförsäkrad så det kommer ju "bara" bli självrisken.
Men vet någon hur dom brukar laga sånt? Brukar det ta lång tid?

Så himla typiskt!

Om de anser det vara värt att fixa vid skadebesiktningen så får du nog räkna med 5-14 dagar beroende på verkstad, din bilmodell och hur högt trycket är i ditt område.

De måste beställa hem ny stötfångare och så är det lackarbete på det. Behöver de åtgärda lack på plåt så ytterligare tid för det och ev. riktning. För mig har de estimerat 10 arbetsdagar :meh:

(hade jag inte lyckats göra sönder en spolarfunktion också så hade jag lätt nöjt mig med silvertejpen jag petade dit, så som @svea föreslår :D)

Ah, att bilen är på verkstad så länge? Typiskt, men det är ju bara att bita i sura äpplet :( Känner mig så sjukt klantig. Ganska nyligen köpt bilen också. Skulle slå på stort och köpa en lite "finsre" bil, men jag kanske borde nöjt mig med en äldre där bucklor inte spelar lila lila roll.
Nu är det nog mest estetiskt, men det är ändå sjukt irriterande.

Tack för svar i alla fall :) Ska på skadebesiktning nästa vecka, hoppas det går ganska fort sen!

Så, nästa vecka skall den skadebesiktigas. Hoppas dom inte bedömer skadorna allt för stora och att det är relativt lätt att fixa.

Är det någon som vet hur det funkar med hyrbil?
Jag har så det täcker 75% av kostnaden..

Så, nästa vecka skall den skadebesiktigas. Hoppas dom inte bedömer skadorna allt för stora och att det är relativt lätt att fixa.

Det är nog ingen risk att de bedömer de skadorna som du beskriver som för stora och krångliga, snarare tvärt om så fall :D

Byter de ut hela istället för att laga (som de gjorde på min efter att polisen backat in i mig och lämnat märke efet dragkrok) hela fronten byttes ut och gjordes på några timmar,

Det är nog ingen risk att de bedömer de skadorna som du beskriver som för stora och krångliga, snarare tvärt om så fall :D
Hoppas! :) Såg i morse att det även var ett märke "uppåt" format som stolpen, men det är inte så tydligt så det kanske bara går att bättra på lite, vet inte alls hur dom jobbar.
Men men, det är som det är nu :)
Och framförallt att det inte tar alltför många dagar :O

Byter de ut hela istället för att laga (som de gjorde på min efter att polisen backat in i mig och lämnat märke efet dragkrok) hela fronten byttes ut och gjordes på några timmar,
Det lät ju ändå rätt smidigt. Om de har den under dagen gör inte så mycket. Då jobbar jag ändå ;)

Men fy vad jobbigt med skada från dragkrok :(

Jag jobbar som skadereglerare. Har du inte fått någon information från ditt försäkringsbolag om hur du ska gå till väga med hyrbil? På mitt bolag funkar det så att kunden hyr en bil och lämnar skadenumret till hyrbilsfirman och får då lov att hyra en bil så länge som kundens bil är på verkstad. När kunden lämnar tillbaka hyrbilen betalar kund 25% av kostnaden till hyrbilsfirman och resten fakturerar hyrbilsfirman till försäkringsbolaget.

Hoppas! :) Såg i morse att det även var ett märke "uppåt" format som stolpen, men det är inte så tydligt så det kanske bara går att bättra på lite, vet inte alls hur dom jobbar.
Men men, det är som det är nu :)
Och framförallt att det inte tar alltför många dagar :O

Såhär såg det ut hos mig efter dragkrok på polisbilen. De backade på mig vid ett rödljus :rofl:

22221784_10155094486046819_5378174408990603601_n.jpg

Jag jobbar som skadereglerare. Har du inte fått någon information från ditt försäkringsbolag om hur du ska gå till väga med hyrbil? På mitt bolag funkar det så att kunden hyr en bil och lämnar skadenumret till hyrbilsfirman och får då lov att hyra en bil så länge som kundens bil är på verkstad. När kunden lämnar tillbaka hyrbilen betalar kund 25% av kostnaden till hyrbilsfirman och resten fakturerar hyrbilsfirman till försäkringsbolaget.

Aha!
Nja, de sa väl inte så jättemycket egentligen, men det var ungefär så jag förstod när jag läste villkoren.
Låter ju ganska smidigt :)

Detta är såklart svårt att svara på, men någon lanslk lyckats med samma konststycke som mig ;)

Råkade köra in i en stolpe och fick en buckla i plasten på stötfångaren fram på bilen. Liten spricka också. Samt avskavd lack om typ 5 centimeter.

Bilen är helförsäkrad så det kommer ju "bara" bli självrisken.
Men vet någon hur dom brukar laga sånt? Brukar det ta lång tid?

Så himla typiskt!

Självrisken för vagnskada är inte alltid så ”bara”....

När jag lämnade in min bil som blivit påkörd så tog det en månad för dom att byta stötfångaren. Jag hade en hyrbil som gick på den andras försäkring.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 449
Senast: lillkillen
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 664
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar