Buckeburger sadeln från deuber

Hrannar

Trådstartare
Är det någon som provat rida i den och isånnafall vad tycker ni? Funderar på att köpa en sådan :-)

Sv: Buckeburger sadeln från deuber

Det är en utpräglad skolsadel och fungerar bra till det den är gjord för. Jag skulle inte vilja rida i den nån längre stund dock.

För att det är en sadel gjord för skolridning, inte för att vara skön att sitta i någon längre tid;)

Ok, jag hörde av nån att det fanns en liten inväjnings period, nu älskar hon sadeln. Men hur tror det kan komma sig att den inte är bekväm att rida i länge, är det hur man hamnar i sitsen eller att den är hård? Berätta gärna, har du bild på sadeln på häst?

Jag har inga bilder, det var inte min sadel.

En bra skolsadel har helt andra kvalitéer än en långrittssadel eller hoppsadel.

Buckeburger är gjord för att placera ryttaren optimalt på blygd- och sittben, inte för att vara bekväm och fördela vikt någon längre period. Den fungerar ypperligt till det den är utvecklad för, men är som sagt inte gjord för att åka runt i skogen i.

Jag tycker det är en helt okej sadel, har ridit några gånger i en varav en tvåtimmars-ritt. Om jag inte redan haft de sadlar jag behöver så hade jag gärna kunnat tänka mig en. Nån timme kan man gott sitta i den också utan problem. En sadel nånstans mitt emellan min espaniola och min l'art.

Ja det får bli en sådan sadel , fick en till ett mkt bra kompis pris :-) Återkommer när jag provridit i den .

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 462
Senast: Sesca
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Piglet
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka