Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ok, jag hörde av nån att det fanns en liten inväjnings period, nu älskar hon sadeln. Men hur tror det kan komma sig att den inte är bekväm att rida i länge, är det hur man hamnar i sitsen eller att den är hård? Berätta gärna, har du bild på sadeln på häst?
En bra skolsadel har helt andra kvalitéer än en långrittssadel eller hoppsadel.
Buckeburger är gjord för att placera ryttaren optimalt på blygd- och sittben, inte för att vara bekväm och fördela vikt någon längre period. Den fungerar ypperligt till det den är utvecklad för, men är som sagt inte gjord för att åka runt i skogen i.
Jag tycker det är en helt okej sadel, har ridit några gånger i en varav en tvåtimmars-ritt. Om jag inte redan haft de sadlar jag behöver så hade jag gärna kunnat tänka mig en. Nån timme kan man gott sitta i den också utan problem. En sadel nånstans mitt emellan min espaniola och min l'art.
Hästmänniskan
Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄
Men jag funderar på om...
Hästmänniskan Min gamla stallägare sa samma.. "hade en häst och den var skadad. Köpte en till för att få något att rida men sen blev den också skadad"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.