Brytit mot TR, men ingen sagt någonting?!

Sv: Brytit mot TR, men ingen sagt någonting?!

Så du råkar aldrig gå mot "röd gubbe", kör för fort eller liknande?

Det har jag gjort, och det har jag fått böter för också och det är bara mitt eget fel, det ska inte skyllas på någon annan, det är min skyldighet att hålla hastigheten, när jag inte gör det får jag ta konsekvenserna.

Konstig regel det där med lindorna tycker jag iaf. "Mer stöd åt benen" What? Ska man inte vara rädd om unghästarna så dom håller?

Vad tycker ni?

Vad jag har hört så finns det mycket goda skäl till att lindor är förbjudna. Det kan väl inte vara så svårt att gömma diverse "tillhyggen" under en linda... Som typ grus eller andra obehagliga saker för att få hästen att ta ut rörelserna mer eller att hoppa högre av rädsla att slå i då det gör ont.

Visst, hästarnas ben ska man vara rädd om, men samtidigt;

Om hästen ska få höga betyg bör den väl ha tillräckligt bra ben för att de ska kunna hålla utan lindor under en uppvisning? :cool:

Vad jag har hört så finns det mycket goda skäl till att lindor är förbjudna. Det kan väl inte vara så svårt att gömma diverse "tillhyggen" under en linda... Som typ grus eller andra obehagliga saker för att få hästen att ta ut rörelserna mer eller att hoppa högre av rädsla att slå i då det gör ont.

Visst, hästarnas ben ska man vara rädd om, men samtidigt;

Om hästen ska få höga betyg bör den väl ha tillräckligt bra ben för att de ska kunna hålla utan lindor under en uppvisning? :cool:

Jo visst måste det vara lätt att gömma "tillhyggen" i lindor men det är nog inte mycket svårare att gömma dom i vanliga skydd om man nu är ute efter sånt.

Kanske skulle man gå så långt att man inte tilllåter skydd på benen överhuvudet taget under avelschampionat? Då är det lika för alla....

Så du råkar aldrig gå mot "röd gubbe", kör för fort eller liknande?

Jo har jag säkert gjort. Men blir jag "tagen" kan jag inte hävda att jag inte borde få böter eftersom jag inte kände till reglerna. Det är min skyldighet att ha koll på lagen. Har man inte koll på reglerna får man skylla sig själv om man åker fast!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka