Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får reservation på försäkringen nu alltså pga griffelbenet? (Fick brev om det idag)
Så om de blir framtida problem med det bekostar de det inte?
Aha, jag har valt att höja försäkringen från travhäst till ridhäst!Du ska inte få någon reservation alls på existerande försäkring ? Reservation kan du få om du vill höja försäkringen. Då tittar de på tidigare historik och ger dig en reservation på % på det höjda försäkringsbeloppet.
Fick du alltså brev om att du nått något maxtak från F-bolaget ? Är det Agria ?
Aha, jag har valt att höja försäkringen från travhäst till ridhäst!
Folksam. Där står det reservation " undantag för griffelbensfraktur höger fram och komplikationer därav gällande omfattningsändring från bas till stor"
Men de sa de inget om när jag ville ändra?
Får ringa dem
Jag skulle inte höjt försäkringen med andra ord
Jaha, ja såklart! Tänkte lite fel att den reservationen var för "hela" försäkringen så att säga. Den gäller på bas men inte stor.Fast det är ju inget problem annat än att du inte får täckt höjningen ang reservationerna ? Det tidigare försäkringsbeloppet och villkoren behålls ju precis som tidigare .
Ja såklart. Det blev en fråga här nu eftersom jag såg brevet en fredag när de inte har telefontider. Annrs hade jag inte skrivit ut den här@Nepenthe men oavsett så sätt dig in ang din försäkring eftersom du har så mkt frågor/förvirring vad som gäller osv ring bolaget också så du får möjlighet att ställa frågor och få förklarat .
Att förstå vad man tecknat för försäkring är ju verkligen A och O .
Hoppas att läkningen fortsätter ok i allafall! KramIdag fick jag ok på att ta bort bandaget. Tog 2 sek innan hon kliat upp de och de rann ut blid
Innan det gick vi första promenaden bort från stallet och det var allt annat än trevligt. Får nog hålla oss i paddocken
Det kan även den mest erfarna veterinär råka ut för.ok mest risken för chock jag såklart är rädd för
Det kan även den mest erfarna veterinär råka ut för.
Du är duktig! Kämpa på!Jo det var mest att kliniken inte sagt nått eller visat hur jag skulle göra som gjorde mig osäker. Men nu har jag lärt mig det också!
Du är duktig! Kämpa på!
Börjar bli rastlös, alltså.... Gott tecken!Tack för stödet i denna tråd det gör skillnad!
Idag ska hon få skor fram och kanske vågar mig ut på en promenad efteråt!
Hon har börjat välta ut vattnet i hagen på bus så måste se till och fästa karet
Jag skulle trava några dagar innan större hage, annars är risken för explosion stor. Motion, pyssel och lite mentala utmaningar, sen mycket mat och lite större hage. Dom busar gärna ändå, men då är dom inte helt knäppa i alla fall. Vanliga hästar, min är knäpp ändå.Funderar lite på hur man ska göra om jag får ett gott besked på onsdag. Antar såklart att jag får råd från veterinären men vill höra era tankar.
Hon har ju stått i box/sjukhage sen 26 augusti. Måste väl förbereda henne inför större hage?
Promenaderna funkar bara i paddock än så länge men har låtit henne gå över bommar med.
Ska man jobba henne några dagar i trav (om vi nu får det) innan större hage?
Jag är rädd att hon kommer sträcka sig