Nepenthe
Trådstartare
Jag lider verkligen med dig och håller tummar och tår för att röntgen visar en god prognos! :
Tack så mycket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lider verkligen med dig och håller tummar och tår för att röntgen visar en god prognos! :
TackHåller tummarna för er!!!
Jag har, men på en sluten enkel fraktur (alltså inget öppet sår). Boxvila i två veckor efter det, sen sjukhage och promenader.Någon som opererat?
På strömsholm fick jag en enorm siffra på om jag hade velat operera men när jag söker runt lite låter det inte lika farligt?
Känns som 6veckor med oviss utgång inte är ett alternativ utan då vill jag istället operera nu/snart.
Jag har, men på en sluten enkel fraktur (alltså inget öppet sår). Boxvila i två veckor efter det, sen sjukhage och promenader.
Blev en längre konvalescens än tänkt då hästen stötte ut suturknutarna och var helt galet svullen och öm. Det gav i sig en blödning på gaffelbandet.
Vad gäller kostnad minns jag inte, men jag kan kolla om du vill. Det är dock ett par år sedan.
Hur som helst, jag lider med dig. Vilken jobbig situation!
Jag håller en tumme för att hon snart är bra igen.
Usch vad trist! Ja det är svårt att veta hur man ska göra, så mycket som spelar in! Tänker på er!Det blev inga bra nyheter.
Benbiten har inte fäst, hon har rört sig för mycket och "kolonilotten" är för stor.
Hon har även en skada på skenbenet..
Boxvila 6 veckor till men veterinären såg inte hoppfull ut...
Hon mår inte bra av att stå ensam (hon ser massa hästar men får ju ingen fysisk kontakt. Hon struntar i höt och vill följa med mig vart jag n går.
Jag vet inte om jag orkar se henne stå i antingen en liten fyrkant eller boxen i 6 veckor till när hon bara vill ut
Operation har jag inte råd med nu, de skulle vi gjort från början isåfall och de känns jobbigt nu när såret näsan läkt.
Jag vet inte hur jag ska göra
Hon är så fin, världens snällaste och helt underbar att rida, Lyhörd, mjuk men ändå pigg!
Jag hade min gummiboll till häst i sjukruta, typ 5x10 i tio veckor förra året, med promenader. Hon höll på att bli knäpp i början, sen blev det bättre. Jobbigaste var det nog psykiskt för mig, jag skickade henne i typ en månad till en kompis där hon stod i liknande hage typ 4-6 veckor för att slippa se henne, bästa jag gjort. (Hon behövde dock inget annat än promenader så det gick bra att överlämna ansvaret). Det jag vill komma fram till är att det GÅR, trots dom är super keliga och överdrivet glada när man kommer.Det blev inga bra nyheter.
Benbiten har inte fäst, hon har rört sig för mycket och "kolonilotten" är för stor.
Hon har även en skada på skenbenet..
Boxvila 6 veckor till men veterinären såg inte hoppfull ut...
Hon mår inte bra av att stå ensam (hon ser massa hästar men får ju ingen fysisk kontakt. Hon struntar i höt och vill följa med mig vart jag n går.
Jag vet inte om jag orkar se henne stå i antingen en liten fyrkant eller boxen i 6 veckor till när hon bara vill ut
Operation har jag inte råd med nu, de skulle vi gjort från början isåfall och de känns jobbigt nu när såret näsan läkt.
Jag vet inte hur jag ska göra
Hon är så fin, världens snällaste och helt underbar att rida, Lyhörd, mjuk men ändå pigg!
Usch vad trist! Ja det är svårt att veta hur man ska göra, så mycket som spelar in! Tänker på er!
Tack för att du delar med dig!Fick röntgenbilden från i tisdags, den 26 September
Kanske är intressant!
Tack för att du delar med dig!
Jag är ingen veterinär och Inte särskilt kunnig på röntgenbilder. Men. Jag hade blivit redigt nervös över den plåten och jag förstår varför operation kommit på tal. Det ser ju onekligen ut som att ett Rejält överben kommer att bildas.
Jag har en kund som har ett väldigt fult överben liiite högre upp än din efter en griffelbensskada och den har återkommande problem med musklerna på och omkring bogbladet på samma sida.
Operationen gick bra!
Nu är det 3 veckor boxvila + 3 veckor box/sjukhage och promenader tills återbesök.
Fick den trevliga överraskningen när jag skulle hämta ut medicinen att jag ska ge penicillin i muskeln i halsen vilket jag inte alls är sugen på att göra men det verkar ingå i hästägandet?
De kommer ut nu o visar mot bekostnad men sen ska jag göra de själv...
Det fick jag göra på min foderhäst när jag gick i 9:an, klarade lilla jag det gör även du!! Det var faktiskt inte så farligt när man fick kläm på det
Den risken finns ju alltid såklart. Men se till att sköta säkerheten (stå i box, lätt för dig att ta dig ut och gärna medhjälpare)ordentligt så ska det nog gå bra.ok mest risken för chock jag såklart är rädd för