Det finns nog flera som gjort, t ex kan man ju få en permanentkanyl satt när man sprutar mot erlichia. Ja, jag vet att det inte benämns så och att vissa vet inte anser att det finns heller.Jag har sprutat intravenöst själv. @Ketrawzc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns nog flera som gjort, t ex kan man ju få en permanentkanyl satt när man sprutar mot erlichia. Ja, jag vet att det inte benämns så och att vissa vet inte anser att det finns heller.Jag har sprutat intravenöst själv. @Ketrawzc
Det har jag också gjort. Men det innebär inte att det är ok och att man får göra det. Alltså inget man ska rekommendera någon på ett forum.Jag har sprutat intravenöst själv. @Ketrawzc
Så tråkigt när man har små steg att se fram emot i konvalescensenSåret har spruckit upp lite såklart så mer boxvila
![]()
Rekommendera eller ej, det är behandlade veterinär som beslutar ändå.Det har jag också gjort. Men det innebär inte att det är ok och att man får göra det. Alltså inget man ska rekommendera någon på ett forum.
Men vad tråkigt! Hoppas att det läker ihop snabbt igen.Såret har spruckit upp lite såklart så mer boxvila
![]()
Men i lördags hade hennes bakben svullnat upp ganska rejält.
Skulle gå ut o gå och hon slängde sig åt sidorna och sen nästan satte hon sig ner
Jag gick då in med henne igen (hon var väldigt stressad o lyssna inte alls)
Idag var benen likadana och de ena var hårt o svullet.
Då släppte jag henne i paddocken. Det gick fan inte att gå med henne för hon är väldigt pigg o vi blir bara osams.
Hon drog några repor men haltade inte. Hon lugnade sig efter ett par minuter och gick runt o började äta gräs i kanterna.
Från och med imorgon ska hon gå i sjukhage på dagarna så hoppas jag svullnaden går ner....'
Jag tycker det är galet oansvarigt att rekommendera promenader utan att lämna med lugnande. Det är som att be om problem för hästen och fara för handlern.
Vi fick alltid ut lugnande att ge oralt när hästarna skulle igång.
Ja det har varit farligt och även att jag skulle ta dränage/stygn ensam utan lugnande?
Idag kunde jag byta bandage själv utan att hon sparkade eller försökte slita sig
Hon är så fruktansvärt snällså jag vill inte bli arg på henne heller
Självklart är det inte (aldrig) lönt att bli arg. Men det är så oansvarigt av veterinär att inte skriva ut lugnande så det blir en god hantering. Håller man på att bli ihjälsparkad är det ju knappast något som främjar sårvård om man säger så.
Nu verkar du ha en snäll häst, men det blir ändå stökigt.
Härligt!!! Håller tummarna för fortsatt bra läkning!Idag är det 3veckor sen operation och den strikta boxvilan är över. Så hon får gå på sjukhage om dagarna!
Behöver jag nämna att hennes bakben inte var svullna alls idag när jag tog in henne?
Sitt gamla jag i hanteringen också![]()
Tack!Härligt!!! Håller tummarna för fortsatt bra läkning!![]()
Har du funderat något på en anmälan för felbehandling?![]()