• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SusieQ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 962

SusieQ

Trådstartare
Inte ska väl stona gå i brunst nu, mitt 18-åriga sto har precis börjat brunsta. Är det bara jag som tycker att det är helt fel årstid? :confused:
Det kan väl knappast vara normalt beteende, snart är det ju november...:eek:

Sv: Brunst...

Det här med brunster kan vara väldigt individuellt. Vissa ston brunstar året runt. Men det är inte ovanligt att ston brunstar i oktober.

Håller med att det är mkt individuellt och alls inget onormalt.

Båda stona i vårt stall brunstar nu och för 2 år sedan när mitt dåvarande sto brunsta för första gången så gjorde hon det i november. Eller åtminstone första gången som det märktes kanske jag ska säga.

Våra märrar småbrunstar året om men det är under maj/juni som de brunstar RIKTIGT rejält och ser så lagom fräsha ut när de skvätter och är som en svans efter valacken :crazy: en svans på fel ände av hästen

Våra tre damer brunstar fortfarande, åringen rätt rejält till och med. De gamla tanterna är lite lugnare än på våren men valacken som "duger" är kraftigt uppvaktad med mankli och trånade blickar från den som inte går tillsamns med honom.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: jemeni
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 985
Senast: mars
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka