• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
E

Elwis_86

Jag har fått hem ett litet sto igår. Förra ägaren sa att hon var dräktig för hon har inte tagit hingst sen förra våren/sommaren. Idag så var jag ute och tittade till henne. Hon står bredvid mina 2 st hingstar(båda 2 år gammla).

Och hon brunstade nu flera gånger in för dom. Kan dom göra det? Även fast dom är dräktiga?

Väldigt tacksam för svar!

Varför inte dräktighetsundersöka stoet så du vet säkert? Varför har inte förra ägarna ultraljudat henne tidigare?

Vissa ston kan visa brunst även fast de är dräktiga, men de brukar inte stå för hingsten har jag för mig.

Om jag var du skulle jag kolla henne för säkerhets skull! Om hon inte är dräktig kanske du vill betäcka henne och då är det ju hög tid.

Jo, jag funderar nästan på det!

Man vet ju aldrig säkert annars.

Men eftersom hon inte brunstat sen förra sommaren..och hon

gått med hingst hela vintern och våren.. Det är skumt. Men

kan dom brunsta för hingsten för att visa att hon är underlägsen?

Är du säker på att det är brunst inte bara så att hon *kissar* åt dem för att hon ska skrämma bort dem?

Hon går fram till dom och luktar lite och så kissar hon.. sen går hon därifrån.. sen efter en 10 min så går hon dit igen och kissar mitt framför dom.. :confused:

Du borde väl se om hon är dräktig, rimligtvis måste hon ju nästan redan ha fölat.

Jag är 18 år.. dåra? verkar jag vara en liten skit unge som inte kan något eller? :smirk:

Precis vad jag sa till ägaren!

Kolla med den du köpte henne av när hon skulle varit betäckt så kan du ju räkna ut när det är dags. Och ja så kan de gör även om de är dräktiga . Annars så hade jag tagit dit en vet som hade fått känna på henne.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar