Brun undulatnäbb?

Tigertofflan

Trådstartare
Nu har vi precis köpt hem undulat nummer två till familjen. Ihopsläppet med våran tidigare undulat gick väldigt smärtfritt så det bådar gott ^^

Däremot är jag lite orolig över nya pippins näbb. Den är brun längst ner. Är det verkligen normalt att det ser ut så? Det är alltså ingen skugga som blivit på fotot.

8bpxd6t.jpg

Sen en specialfråga. Ser fågeln på bilden ut att ha kommit ur den första ruggningsperioden? Den är nämligen större än våran "gamla" fågel, så vi funderar lite på om den är äldre eller bara helt enkelt större.

Sv: Brun undulatnäbb?

Jättesöt pippi! :love:

Hur ser ögonen ut? Är de stora & runda är det garanterat en unge/ungfågel - Det är något jag själv tänkt på när jag fått undulatkullar - Som unge/ungfågel är ögonen pigga, livliga, stora & runda - Hos äldre fåglar är ögonen som svartpeppar-korn.

Är det en engelsk undulat? De är betydligt större än den "vanliga" undulaten.

Näbben behöver du nog inte oroa dig för - Min sista helgula hona hade oxå en sådan missfärgning! Hon levde och mådde bra tills hon avled 17 år gammal. //Linda

Tack så mycket för svaret, nu lugnade du mig lite ^^ Ögonen är stora, fina, klara och alerta. Ingen vita syns som det gör när de är äldre.

Det är ingen engelsk undulat, utan en "vanlig".

Ojdå! För ung?

Då kanske vi kan vänta oss att hon växer lite till? Tycker hon är jättestor redan!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Lingon
·
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 234
Senast: pillerill
·
Övr. Djur Fortsätter desperat med mina mer eller mindre allergivänliga djur... Måste juh ha en liten kelgris även när ja flyttar från missarna å...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: TjejTjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama