Brun sadel - svart schabrak?

Alexandra_W

Trådstartare
Möööörkbrun sadel (jättemörkbrun) svart schbrak. Okej eller ej? (Hästen är mörkbrun, lite rödare i nyansen med sommarpäls dock. Inga tecken.)

Jag tycks ju misslyckas med att hitta ett vettigt grått schabrak som faller mig i smaken och är rätt nyans och och. Och jag vill verkligen inte blanda in 'färg' i det hela. Och bruna schbrak i rätt nyans och design är typ lika svårt att hitta som gråa. Så nu funderar jag helt sonika på svart med silverkant. Stilrent, enkelt att hitta etc. Men jag har någon fix ide (?) om att det skääär sig? Och att man kaaan inte ha svart schabrak till brun utrustning?
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Det tycker jag man kan ha definitivt. kan bli ganska snyggt och "lugnt" intryck, hästen själv är ju så mörk.
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Du får väl ändå ha vilket schabrak under.. Det spelar väl ändå ingen roll? Jag har en brun gjord som jag rider med ibland och under det har jag ett ljusblått schabrk, vilket kanske inte passar så bra ihop. Men det s***** jag fullständigt i ! :smirk:
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Jo det är just stilrent och enhetligt jag är ute efter. Jag vill ju fortfarande hitta det där gråa schabraket i rätt grå nyans, men tills jag gör det..

För nu känsn det absurt plottrigt, nuvarande schabraket är iofs grönt *går och kräks* och dessutom apfult, men det känns av någon anledning väldigt knas med färg mitt i alltihopa. Brunt skulle ju gå, men såfort man adderar färg, om så bara beige eller liknande dämpad färg så nej.

Lädret är ju mörkbrunt, och huvan är svart de ggr hon har huva (ute, nu för insekterna, vevar så mkt med huvudet annars), samt att benskydden är svarta (på svarta ben).

Matte har endera grå ridbyxor med svart skoning eller svarta ridbyxor med grå kritstrecksrand, svarta handskar, grå väst och hjälem är grå men ser svart ut för det mesta (ska till rätt ljus för man ska se att de är MÖRKgrå).

Så då känns det som att ett svart schbrak (med silver pp eller grått kantband?) knyter ihop det hela väldigt bra. Men så var det det där med svart schabrak till brun sadel. Vet inte varför jag hakat upp mig på det, tror aldrig jag ens sett det så vet inte varför jag inbillar mig det blir hemskt och fel och skär sig? Antagligen bara en fix ide?
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Du får väl ändå ha vilket schabrak under.. Det spelar väl ändå ingen roll? Jag har en brun gjord som jag rider med ibland och under det har jag ett ljusblått schabrk, vilket kanske inte passar så bra ihop. Men det s***** jag fullständigt i ! :smirk:

Fast alltså JAG kan inte bestämma mig för om JAG tycker det funkar. Jag har inte provat, och jag har aldrig ens sett det tror jag, men hjärnan säger 'nejmen det skär sig väl?'. Men jag vet inte varför jag fått för mig det? Jag vet att jag tycker brunt schbrak under svart sadel blir fult, kanske där jag hakat upp mig?

Ljusblått och brunt går däremot prima ihop, tycker jag är jättefint. Men den hästen i ljusblått blir nog inte så..jättefint.. :devil:
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

ja det tycker jag absolut du kan ha.
Jag har ju svart sadel o brukar ha ett mörkbrunt shabrak, tycker det är riktigt snyggt.
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Jag tycker det låter jättefint!! :bow:
Du kan gott rida i det tills du har hittat ditt gråa schabrak!

Har inte Lamicell massa härliga färger?
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Så då känns det som att ett svart schbrak (med silver pp eller grått kantband?) knyter ihop det hela väldigt bra. Men så var det det där med svart schabrak till brun sadel. Vet inte varför jag hakat upp mig på det, tror aldrig jag ens sett det så vet inte varför jag inbillar mig det blir hemskt och fel och skär sig? Antagligen bara en fix ide?

ja det är nog en fix ide. men satsa på en DISKRET passpoal, inget tjockt eller vräkigt.
och inget sånt där sammets/velvet schabrak material heller utan ENKELT. Klimakterie schabrak brukar vi kalla dom :rofl:
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

ja det är nog en fix ide. men satsa på en DISKRET passpoal, inget tjockt eller vräkigt.
och inget sånt där sammets/velvet schabrak material heller utan ENKELT. Klimakterie schabrak brukar vi kalla dom :rofl:

Haha, jag faller hellre DÖD ner än har ett sammets/velourschbrak!

Nu har jag inte kollat runt så mycket, men typ Hööks har ju svarta med silver pp (rep), dock tycker jag ev det blir kaka på kaka med pannband, men åt det håller, dvs diskret kantband/pp, och 'normalt bomullschabrak)
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Det tycker jag absolut att du kan ha.
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Det är skitsnyggt med mörkrun sadel och svart schabrak med silver pp. Det var min favoritkombo med gamla sadeln:) Så länge det passar hästen bara. Jag gillar shcabrak med neutrala färger. Brunt, svart, grått och möjligtvis marinblått.
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Haha, jag faller hellre DÖD ner än har ett sammets/velourschbrak!

Nu har jag inte kollat runt så mycket, men typ Hööks har ju svarta med silver pp (rep), dock tycker jag ev det blir kaka på kaka med pannband, men åt det håller, dvs diskret kantband/pp, och 'normalt bomullschabrak)

vi talar samma språk! :D
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Haha, jag faller hellre DÖD ner än har ett sammets/velourschbrak!

Nu har jag inte kollat runt så mycket, men typ Hööks har ju svarta med silver pp (rep), dock tycker jag ev det blir kaka på kaka med pannband, men åt det håller, dvs diskret kantband/pp, och 'normalt bomullschabrak)

Har den vita på länken.
Dom ligger bra undersadeln och jag gillar när det är stilrent:

http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1024
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Jag har en brun dressyrsadel och använder ett svart schabrak med en passpoal som är senapsgul och vinröd.
Det är jättefint.
Drabbas jag av matchningsspöket, så har jag senapsgula ridbyxor med svarta lindor på hästen.
Eller bruna ridbyxor med vinröda lindor och vinröd tröja.
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

ja det är nog en fix ide. men satsa på en DISKRET passpoal, inget tjockt eller vräkigt.
och inget sånt där sammets/velvet schabrak material heller utan ENKELT. Klimakterie schabrak brukar vi kalla dom :rofl:

Vad är ett klimakterieschabrak? Varför kallar ni det för det?
 
Sv: Brun sadel - svart schabrak?

Gör det de då?

(Nej, jag är ingen sur klimakteriehäxa, bara nyfiken på uttryck jag inte har hört förut.)
 

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: Wera
·
Dressyr Har ALLTID haft svart utrustning då jag haft svart häst men nu har jag en liten fuxkille o min kära vän har sått ett frö i min skalle om...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
20 954
S
Utrustning Hejsan!!! Det är så att jag har en brun sadel, brunt träns & har nu beställt en svart förbygel med martingal då jag inte hittade någon...
Svar
17
· Visningar
1 585
Senast: Sanoh92
·
C
Utrustning Jag ska köpa nytt schabrak, och hittade ett skitsnyggt som jag ville ha, men de va bara det att de va svart.. blir de knäppt att ha...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp