Din tränare är en väl anlitad instruktör inom hoffevärlden och nästan hedersmedlem i kenneln så stämmer att vi var på samma lägerTycker jag känner igen figgens klädsel från bilderna min tränare la upp på FB. Gissar att ni var på samma läger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din tränare är en väl anlitad instruktör inom hoffevärlden och nästan hedersmedlem i kenneln så stämmer att vi var på samma lägerTycker jag känner igen figgens klädsel från bilderna min tränare la upp på FB. Gissar att ni var på samma läger.
Din tränare är en väl anlitad instruktör inom hoffevärlden och nästan hedersmedlem i kenneln så stämmer att vi var på samma läger
Snart har vi nästlat in henne så pass att hon skaffar sig en egen hoffe Hon har hotat med att stjäla min ”valp”Ja, det dyker upp en hel del hoffar på kurserna och hon talar varmt om dem. Har tyckt vi ska sno henne till boxervärlden men Boxerlägret har sina inarbetade favoriter.
Snart har vi nästlat in henne så pass att hon skaffar sig en egen hoffe Hon har hotat med att stjäla min ”valp”
Har anmält mig och Nessie till en kurs i brukslydnad i höst, jag hoppas att vi kommer med . På söndag ska hon iväg och träna spår med syster medans jag sover (jobbar natt hela helgen)..
Det var inviduellt stod det så man tränar från den nivå man ärVilka klasser då? Den har ni ju i princip redan, bortsett från framförgåendet och kryp.
5-månadersvalpen är het som en kamin i spåret! Tips på att få ner tempot och få upp noggrannheten på en sån liten? Jag har spårat i bara halsband men han ligger på så galet så det kommer inte funka.
Jag är ovan vid att använda godis i spåret men har faktiskt försökt med denna, men han ångar bara över om han inte råkar sluka nån i farten.Kör du med näring? Annars är ju det ett tips, både vad gäller tempot och noggrannheten.
Om man lägger näring i spåret och har en hund med aptit så kan man lägga in krav i spåret. Alltså att de SKA äta gottet i spåret - inte springa över det, så gör de flesta jag känner i IGP spåret. Ger alltså vissa mål i spåret (gärna frukosten så de är hungriga).Jag är ovan vid att använda godis i spåret men har faktiskt försökt med denna, men han ångar bara över om han inte råkar sluka nån i farten.
Okej, typ bromsa i linan/kopplet vid näringen tills den är uppäten?Om man lägger näring i spåret och har en hund med aptit så kan man lägga in krav i spåret. Alltså att de SKA äta gottet i spåret - inte springa över det, så gör de flesta jag känner i IGP spåret. Ger alltså vissa mål i spåret (gärna frukosten så de är hungriga).
Har du testat med olika underlag och liggtider? En del går ner i intensitet om det blir svårare, medan andra kan bli mer stressade. Kan vara värt att testa svårare underlag och längre liggtider om du inte redan gjort det.5-månadersvalpen är het som en kamin i spåret! Tips på att få ner tempot och få upp noggrannheten på en sån liten? Jag har spårat i bara halsband men han ligger på så galet så det kommer inte funka.
Har du testat med olika underlag och liggtider? En del går ner i intensitet om det blir svårare, medan andra kan bli mer stressade. Kan vara värt att testa svårare underlag och längre liggtider om du inte redan gjort det.
Då hade jag börjat med att testa längre liggtid på redan känt underlagJa, liggtid (och kanske asfalt) är det jag tänkt som nästa steg, men ville få in lite andra perspektiv också. han har spårat typ 7-10 spår i hans lilla liv, på grus, gräs och i skog, så vi har varierat litegrann, men det har varit väldigt färska spår allihop, så det är nog en mycket bra idé att prova ett par timmars liggtid nästa gång.