Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när 2021 lider mot sitt slut så kör jag en liten summering av vad som blev av och inte blev av och jag hoppas att ni andra också ger en liten summering!Nu är ju läget fortfarande oklart hur nästa år kommer te sig men man kan ju hoppas på ljusning iallafall.
Som det ser ut nu så ligger ju alla hundtävlingar på is, inte minst i agilityn men jag hoppas på att det iallafall ska lätta upp andra halvan av 2021.
Vi hoppas på att få tillökning i flocken nästa år i form av en border collie valp .
NESSIE:
Jag hoppas på att om det blir tävlingar kunna ta titeln i klass 1 lydnad och titeln i freestyle 1. Kommer det igång några agilitytävlingar så hoppas jag på att husse kan plocka nån pinne där med henne. Starta och klara ett arbetsprov i vallning om det blir något.
NIKE:
Hoppas på att det blir några agilitytävlingar så hon kan ta sista pinnen i klass 2 och börja tävla i Klass 3!
NANO:
Göra ett godkänt vallanlagstest, ta titeln i freestyle 1 och så tävla agility hoppas jag på.
Framför allt hoppas jag på ett friskt och härligt 2021 både för folk och fä!
Vad har ni för förhoppningar på 2021?
Hoppas kunna göra en 3:e start i startklass och då förhoppningsvis ta titeln. Kanske tävla klass 1 också.
Får se om vi eventuellt gör nån start i rallylydnad och kanske i fs och/eller htm.
Största målet är nog ändå att göra uppkörning för att Viktor ska bli certifierad assistanshund, nu jobbar han i utbildningstäcket.
Inget BPH, inte varit prioriterat.Jag vill starta rallylydnad, genomföra BPH och förhoppningsvis få plats på massvis av kurser, just nu bommar vi alla anmälningar då trycket på kurserna är utomjordiskt.
I mitt fall har jag en godkänd runda kvar som behövs innan RLD M, och även om jag varit nära har det inte blivit något uppflytt i startklassen. De målen får följa med till nästa år istället Det har blivit några få rundor fortsättningsklass med andra hunden men vara en runda godkänd, och ingen utställning. Pälsen är dock på utväxt nu, så det kanske blir en utställning fram mot sommarenJag antar att det blir ganska mycket vänta och se hur mycket som går att göra nästa år, men med Samantha hade jag gärna tagit RLD M titeln och få ett uppflytt i startklassen. Med Cinder hade jag gärna kört någon start till i fortsättningsklassen och sedan även testa på en utställning nu när hon är äldre (jag ställde ut henne en gång som unghund).
Nybörjarprov - långt kvar. Hunden har fortsatt svårt att fokusera och efter flytt i september har jag inte tillgång till plats för spontan träning.Mitt mål är att starta spanielprov, nybörjarprov B med Rhiannon. Om vi kommer dit alls och om det sker under 2021 återstår att se. Vi tränar lite försiktigt redan, men eftersom hunden ännu har svårt att fokusera längre än några få minuter är det korta pass med inlärning av signaler och tecken samt apportering inomhus som gäller.
Vi ska också gå en kurs i nosework i januari. Detta är något helt nytt för mig, så där vet jag inte vad jag tycker och om vi går vidare efter kursen.
Till våren tror jag att jag ska köra igång och träna lite viltspår. Mina gamla hundar var champions i både Sverige och Norge, men jag vet inte om jag har sådana mål med detta lilla djur.
Om det blir några utställningar och hunden ser hyfsad ut får det nog bli någon sådan.
Gammelhunden fick somna in i våras Beslutet var både självklart och skitjobbigt, men det var helt rätt. Så fruktansvärt tomt efter denna speciella dam. Och så mycket hon lärt mig om hundträning ❤Gammelhunden - hänga med på det hon vill och kan, aktivera så hon känner att hon fortfarande räknas men inte så mycket att det påverkar henne negativt fysiskt. Årlig hälsocheck för att undvika att bli hemmablind
Unghunden - göra oss klara för start i avancerad och mästarklass i rally. Ta oss till mästarklass om det blir några tävlingar.
Fortsätta träna brukslydnad och spår, göra oss redo för lägre klass. Tävla om det går.
Köra in henne för draget, se om vi kan få igång ett träningsgäng i barmarksdrag igen. Troligen inga tävlingar, men det beror på hur det blir i övriga grenar.
För övrigt är jag också löjligt valpsugen - är en kull på gång som kan bli något extra Men tre hundar är en för mycket. Och med två tätt inpå blir två gamla nästan samtidigt...
Jag gjorde faktiskt alla saker jag tänkt i år.Ska väl försöka ta tag i att göra ett holtertest på ammo, röntga om och lite andra hälsotester för hanhundslistan. Har inte orkat ta tag i det i år.
Tävla lite med kanske, om jag orkar och vågar.
BPH genomförde vi, det var jag väldigt glad över! Så kul att se, och också skönt med lite bekräftelse på vissa egenskaper.Jag hoppas på att genomföra BPH, klara doftprov för NW och förhoppningsvis kunna testa på att tävla NW också.
Sen ska jag slita med våra hundmöten och hoppas på att befästa de lite trevligare beteenden vi lyckats få fram på sistone.
Sen kanske testa på någon kurs i agility. Jag hade hoppats på rally men än så länge så känns det inte som att det finns så goda förutsättningar
Vi hoppas kunna ta Chess till viltspårschampion. Hon har godkänt anlagsprov och vi har börjat träna inför öppen klass.
Sen hoppas vi ju på valp, helst till våren, men annars någon gång under året iallafall