Bruksprovsresultat

Sv: Bruksprovsresultat

Floris var struken, vet inte varför?

Nu har jag gått igenom alla bilderna, sållat hejvilt och ändå är drygt 150 kvar... puh... Det lär ta lite tid...

Om nån vill se ett smakprov, så kan jag göra iordning en eller två webbilder, om nån här vill lägga upp? :)

Vem vill ni ha på? Trav eller galoppbild? Nån frivillig som vill lägga upp en liten bild om jag mailar över? Kanske kan läggas i tråden? :)

Nu måste jag ta ett bad, fryyyyyyyser....

Mvh Cissi

Tyvärr, vet bara att han var struken...

Mvh Cissi

OK :)

Jag vill se Hermes och Brisbane. Brisbane ska tydligen bo granngårds med min häst, skulle vara kul att få ser hur han ser ut, vi har kanske mött honom på vägarna!

cissiny skrev:
Floris var struken, vet inte varför?

En vild gissning kan kanske vara "bruten tåaxel vid kronranden båda fram"? Det skulle jag inte betäcka med.

Oops! :o Jag visste inte att du visade själv, min kommentar tidigare var absolut inte menad att låta spydig, det var bara ett försök att tolka den skriftliga bedömningen :crazy: Jag hoppas du fortsätter till del två så jag får se honom live.

Lady_D skrev:
Nu är resultaten uppe!!!

Två av mina favoriter gick vidare, Double O Seven och Hermes :bump:

Och Ulvano också vidare. Men Topaasch kallad till kvartsamtal :crazy:

GiG skrev:
En vild gissning kan kanske vara "bruten tåaxel vid kronranden båda fram"? Det skulle jag inte betäcka med.
Bruten tåaxel skulle jag gissa beror på en ivrig hovslagare som försökt envisas med att tårna måste peka rakt framåt, dvs överkorrigering. Jag skulle kika på en sån sak med egna ögon och OM det stämmer med min gissning ovan så är det inget att fästa vikt vid.

Men...var är Gylles? Varken bland de direktkvalade eller kvartssamtalen??? Och det är väl fler som saknas?

ameo skrev:
Bruten tåaxel skulle jag gissa beror på en ivrig hovslagare som försökt envisas med att tårna måste peka rakt framåt, dvs överkorrigering. Jag skulle kika på en sån sak med egna ögon och OM det stämmer med min gissning ovan så är det inget att fästa vikt vid.

Kan så vara men det tycker jag att utbildad nämnd och veterinär ska kunna avgöra och i så fall påpeka i kritiken?

Såg just också att Pileryd strukit sin Hohenstein-Hill Hawk-hingst. Tio små... Undrar just om det är något roligt kvar när man kommer dit! Roligast var det att läsa den första anmälningslistan... :crazy:

Och den som söker skola finna - Royal Touch Stone blev premierad vid Oldenburgerförbundets hingstpremiering i fjol (under namnet Royal Touch), varit trea i Landeschampionat och har varit till salu för 45 000 euro. Internet är fantastiskt! ;)

Struket då svaret redan står i annan tråd...

Senast ändrad av en moderator:

Oh jösses vilken tråkig läsning. Inte bara för gylles pålle utan generellt sett! Finns ju definitivt ingen kvar av mina negerpojkar iaf, så det får bli en etablerad hingst i år.

Men vi kanske inte ska gnälla alltför mycket, faktum är ju att vi tidigare har gnällt (iaf jag) på att nålsögat varit för stort ibland...?

Verkligen INGET intressant som gått vidare! :(

Känns plötsligt som det kan kvitta att jag inte åker dit.

Jättetråkigt med Gylles fina hingst!!

Förmodligen samma sak, att hästen inte rör sig bakifrån genom ryggen och blir då inte bärig i hoppningen.

Har skickat pm till dig!

Jag kan lägga ut några bilder så länge om någon är intresserad. Det är bara att maila dem i så fall. ;)

Jag fattar inte riktigt hur Double O Seven kan gå vidare direkt men inte gylles :confused: De har ju Samma poäng!! :eek:

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025