Sv: Bruksprovsresultat
Det vet jag att du har. Och Görel med kameran.
sussisus skrev:Ska försöka ha ögonen med mig.
Det vet jag att du har. Och Görel med kameran.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sussisus skrev:Ska försöka ha ögonen med mig.
shady skrev:Ok, det kunde man ju nästan gissat. Vad är det för möderne? Aaa, du är på jobbet va? Då kan du ju inte kolla nu. Men jag kan vänta, om det är så du har lust alltså. Häftigt om han gick igenom och skulle passa Shady, då MissFideli gärna vill ha en avkomma med dubbla gulanlag.
Ploppi skrev:Visst kan det kännas hårt när hingstarna bedöms hårt, speciellt första dan men jag tycker det är bra att domarna är kritiska o tydliga. Vi vill ju ha en hård gallring så att vi i slutet av veckan verkligen bara har gräddan kvar men jag tycker det är bra också att det tydligt framgår om det är nåt som ska kommenteras. Hellre en specifik kommentar t ex om benställningarna än att det står nöjaktigt korrekt.
Poängen för exteriören är ju ännu inte satt än och i online resultaten står det också att kritiken är preliminär. Under veckan får nämnden chansen att se hästarna vid ett antal tillfällen i olika sammanhang för att sedan ge en mer definitiv bedömning.
Det finns mycket intressant blod i år tycker jag men det finns också många avkommor till alla populära internationella hingstar så det är inte så konstigt att vi får in blodet även i Sverige. Om en populär hingst i Tyskland kan ha 4-500 ston ett år så betyder det att det kanske finns 150 hingstföl i en årgång efter just den hingsten. Det gör det extra viktigt att titta kritiskt på de som landar här hos oss! Det behöver inte vara den bästa individen o jag är glad att det sker en kritisk granskning. Ska vi föra aveln framåt behöver vi bara det absolut bästa, inte de som är halvbra men trevliga individer.
Ska bli kul att se vad som är kvar när veckan är över!
Hälsn Ann
www.stubbang.com
Görel skrev:Såg nu på ASVH:s sida att den börjar 11.00 (sovmorgon ), men man vet ju inte hur lång den är. Dessutom ska det vara premiering efter den.