Bruksprovsresultat

Sv: Bruksprovsresultat

Den finns under "foto", scrolla ner så ser du länken längst ner till vänster! (Det är ju ett tag sedan och jag har fotat mycket sedan dess så den har hamnat långt ner)

Mvh Cissi

PS. Apropå dressyrhingstar - kolla också Tin-Tin, mycket bra stam i den och inte minst starkt möderne! Hoppar också bra. (Jag har sammanställt staminfon till ägaren) DS.

clownen skrev:
Royal Touch Stone tycker jag också är intressant. Vad vet vi om mödernet ?

Sandro hit avkommor är intressanta men man får vara observant på dels hur de ser ut i sina ben men även komma ihåg att hans mor är förvisso ingen skönhet men producera avkommor av klass det kan hon.

Romantic Star - vad vet vi om honom ?

Små hingstar avvaktar jag alltid med då jag vill ha lite storlek. Men det är ju unga grabbar så de kan växa till sig.

Har för mig att jag sett Figaro på en videofilm någonstans men kan inte komma på vart. Jag kan ha fel...

Ulvano hur ser han ut i benen bak ?

Hälsningar Helen

Romantic Star är USA-exporterad holsteiner e Ramiros Son II, kolla på http://www.europerformancehorses.com/

Royal Touch Stone är en riktig Vorwerk-produkt, de har haft alla hingstarna närmast i hans stam. Skulle tro att den är ganska välstammad men har fått komma till Sverige pga sin storlek, i Tyskland skulle den möjligen få tummen ner.

Något rak i sin has står det om Ulvano.

GiG skrev:
Jag har hittat några till som är lite intressanta dressyrhingstar trots exteriörbedömningen:
Top Gun e Sandro Hit
Romantic e Romantic Star
Limited Edition e Lorentin I
Hermes e Rambo (dock bara 160 cm)
Don Dorn e Don Schufro (också bara 160)
Royal Touch Stone e Roadster (162 cm)
Figaro e Friendship (lindrigt parallellförskjuten men verkar röra sig bra)
Ulvano e Silvano N (brant bog men är ändå rörlig fram)

Hermes var ju en av få som fick en positiv ext.bedömning. Lite liten dock, men det finns ju gott om ston i sverige som skulle passa med en sådan. Med svensk stam dessutom, borde glädja många härinne :)

Håller med dig. Måste kolla sidan extra noga nu för att se om det blir många som faller bort eller hur det blir.

Just for fun, var det inte Isabell hingsten?

Kollar nog mest på Don Dorn nu. Har även ögonen lite extra på Milord, intressant stam och uppfödd i mina trakter.

Det stämmer att Just for fun är isabell!

Måste kolla upp vart frgen kommer ifrån ;)

Ja du har ju möjlighet till det, vilket jag inte har. Fast vad man kan utläsa så verkar han ju ganska tung.

Jo, Just for fun är isabell.

Jag som inte håller på med praktisk avel - utan "bara" har näsan i stamböckerna ;) - tycker att Brisbane verkar vara intressant: svensk stam, samma stofamilj (F.2) och lilla gren som Feliciano (tack för att du påminde mig Görel), verkar ha fått rätt bra kritik både extriört och löshoppningen. Han är ju dessutom efter Briar.

Det var Briar-Amiral på den va? Undrar om det inte var Görel som skulle kolla den lite extra. Har för mig det.

Men får nog hålla med om att dom är lite konstiga i sin extriör bedömmning, mkt negativt och knappt inget positivt. Lika dant i hoppningen. Är kanske så att dom blivit ordentligt mkt hårdare i år. Är ju iof ingen nackdel. Fast det bästa hade varit att få se dom live. Du och Görel får vara mina ögon där i år.

Ok, det kunde man ju nästan gissat. Vad är det för möderne? Aaa, du är på jobbet va? Då kan du ju inte kolla nu. Men jag kan vänta, om det är så du har lust alltså. Häftigt om han gick igenom och skulle passa Shady, då MissFideli gärna vill ha en avkomma med dubbla gulanlag.

sussisus skrev:
verkar ha fått rätt bra kritik både extriört och löshoppningen. Han är ju dessutom efter Briar.
Jag tycker inte det låter så bra, hoppas att poängen säger annat.
Omdöme exteriör: Långlinjerad, ngt lågställd hingst. Brett ansatt hals, kort nacke, djup välliggande bog, låg rygg, långt välmusklat kors. Ngt tryckt i sina framknän och ngt gracilt inskenad, tät och tåvid fram. Taktmässig, vägvinnande och rörlig
skritt, ngt i framvikt. Taktmässig, kraftfull, rörlig och bogfri trav, men med ngt bristande ryggverkan.
Omdöme löshoppning: En orädd hingst som är positiv till arbete, med god framåtbjudning men något överilad. Hoppar med
svag ryggverkan och hängande benteknik. Han kunde rättat sig bättre. En samarbetsvillig och orädd hingst.

shady skrev:
Det var Briar-Amiral på den va? Undrar om det inte var Görel som skulle kolla den lite extra. Har för mig det.

Men får nog hålla med om att dom är lite konstiga i sin extriör bedömmning, mkt negativt och knappt inget positivt. Lika dant i hoppningen. Är kanske så att dom blivit ordentligt mkt hårdare i år. Är ju iof ingen nackdel. Fast det bästa hade varit att få se dom live. Du och Görel får vara mina ögon där i år.

Stämmer: Briar - Amiral - Idealist - Drabant - Novarro är de fem första hingstarna i hans stam.

Ska försöka ha ögonen med mig.

Liknande trådar

• Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 777
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp