Bruksprovet

Ploppi

Trådstartare
Är det någon som vet hur det har gått idag, första dagen?

Såg startlistorna för i morgon och några av de ursprungligen anmälda hästarna är inte med längre, har de inte startat alls eller har de blivit strukna veterinärt? Tex Maloubet och Air som varit godkända tidigare.

Ploppi

Har samma fundering som du! Aer t ex, var anmäld bara veterinärt redan i fredags - inte anmäld till hoppningen? Det börjar ju komma in resultat från hoppningen nu och han verkar inte ha gått, varför? Är det för att han och Maloubet varit gk förut, och kan gå direkt till fas II? Det tvivlar jag iofs på för så var det iaf inte i fjol.

Ingen som vet?

Synd att de inte lagt ut resultat från gårdagen, då hade det kanske gett en klarare bild!

Har samma fundering som du! Aer t ex, var anmäld bara veterinärt redan i fredags - inte anmäld till hoppningen? Det börjar ju komma in resultat från hoppningen nu och han verkar inte ha gått, varför? Är det för att han och Maloubet varit gk förut, och kan gå direkt till fas II? Det tvivlar jag iofs på för så var det iaf inte i fjol. Maloubet var ju förresten inte med på veterinärstartlistan heller ser jag nu.

Ingen som vet?

Synd att de inte lagt ut resultat från gårdagen, då hade det kanske gett en klarare bild!

Resultaten från hoppningen kommer on-line. 5-åringarna är klara. I en kommentar på Equipe står det att både Aer o Maloubet är strukna.

Ploppi

Undrar bara varför de blev struknaa :confused:

Synd.. hade gärna sett mer av Aer!!! :cry:

Njae... så illa behöver det inte bli ;) Kan ju i stället bli så att du har något som är ovanligt, och på det sättet blir eftertraktat! :)

Jag fattade det som att även Maloubet ströks i sista minuten... men varför framgår inte!

Får hoppas att någon bukefalist som är där, kan rapportera mer i kväll när 4-åringarna är klara! :smirk:

Re: Cathageno

Cathageno fick fin kritik! Någon som har sett honom?
P

Det är jag också nyfiken på! Någon?

Jag såg honom när jag var nere på Flyinge för 1,5 år sedan och föll pladask bara av uppsynen... Jag håller min tumme för honom!

haha, jo. Det var dock ögonen ;)

Jag trodde att han skulle gå bruksprovet förra året men dök inte upp och jag trodde då att han inte var kvar på Flyinge längre. Om det nu är rätt häst jag tänker på dvs...(det är rätt stam i a f :smirk:) Men så dök han upp i år och då blev jag naturligtvis nyfiken!

ÄR det samma hingst och han fortsätter såhär så är han definitivt en presumtiv kandidat till mitt sto (inte pga ögonen då ;))

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka