Inte alls otippat att Knockando blev bruksprovsvinnare i dressyr efter att ha sett den testridningen, det blev precis som jag hoppats på och vi kan nu helt lägga det tråkiga DWB resultatet bakom oss. Även om han är mjuk i sina bakkotor kan jag säga att jag har sett värre på riktigt stora europeiska avelshingstar som har massor med avkommor och som folk går i god för. Jag hade inte lagt honom på veka ston eller ston med lite krokiga ben såklart, men tycker inte kotorna är så märkvärdiga på det stora hela. Om man jämför med Franklin så har Knockando längre linjer och bättre skritt och galopp samt ett coolare huvud.
Sudooro var en positiv överraskning, jag gillar modellen, gångarterna och hur det såg ut med testryttarna. Kanske har han liiite Sezuan-haser i trav men ingen är ju perfekt. Jag hade hoppats att han var lite mindre, han ger inte så stort intryck för han är så kort och nätt, men 169 är väl ganska normalstort idag. Lite synd att det inte finns fler meriter i mödernet men det är inte hela världen, till skillnad från hoppaveln.
Min tredje favorit är Devin Franco GJ, vilken fin liten häst. Helt otippat då jag inte var så glad i fadern men Devin verkar ha fått allt gott från pappa och morfar. Jag önskar jag kunde fått se honom ridas i ett lite mer naturligt tempo emellanåt, men han var så fin att det är svårt att hitta fel. Borde väl kunna få en hel del ston? Små hingstar av utmärkt kvalitet känns det som att det finns behov av idag.