Sv: Bruksprov 2007
Cyllene hann före

Spännande starfält! Någon som har nån favorit?
Eftersom jag inte har sett så många av dem IRL så blir det svårt att välja ut EN favorit.
Går man på stammarna och lite på vilka som äger hingstarna så tror jag att Darwin e. Don Frederico och For Fun e. For Pleasure är intressanta. Visserligen "missade" Gränsbo med förra årets treårshingst, men annars har det nästan alltid varit mycket hög klass på de hingstar de tar fram till provet ( Bocelli och Figaro vann båda).
Zurich e. Heartbreaker och Divino van de e. Orlando representerar Nimmerdors blod som jag gillar.
Donelli e. Donatelli såg jag för några månader sedan på en clinic, han var då mycket fin. First Junior e. Fürst Heinrich har jag hört ryktas ska vara fin. Niveau e. Emmerton är åter ett favoritblod. RZ tar knappast med en hingst till provet som han inte själv bedömer som kanon, så Carlano får jag spana in, jag vet dock ej vem fadern Carry är, får väl googla lite på honom. Schwarz gold e. Stakkato-xx är mycket intressant blod, men visade inte Flyinge en Stakkato för några år sedan som ej blev godkänd, eller har jag drömt det? Sedan får jag väl kolla in sensationshingstarna som Flyinge lanserar dem som Alligator Fontaine och Jaguar Mail. Fullbloden är också intressanta...
Ja, nu har jag väl radat upp en stor del av startlistan kanske, fjorton favoriter av 71 starter är väl inte så illa

Men det är ju bara bruksprov en gång per år.