Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Den här är jag nyfiken över!

For Fun 2004 For Pleasure A Feeling Argentinus Gränsbo Stuteri Valesca Peinemann

Såg den i ridsport på bild från auktionen, såg tyvärr lite grov ut för min smak, men i bland gör sig inte bilder rättvisa.
Men stammen tilltalar mig väldig mkt!!

finns en hel del medelgoda importer efter honom här i Sverige. Godkänd i holstein. Nån annan vet säkert mer.

Jag håller min allra största tumme för Impuls:love:

Fetcher N är intressant för jag vill ha in fler Fille-söner i aveln.

Jumping for Joy har en intressant och udda hoppstam!

Flyinge ståtar med avelssensation genom att Alligator Fontaine och Jaguar Mail kommer dit genom samarbete och byte av hingstar...
Men vad händer om Jaguar och Alligator inte blir godkända. Kommer Quite Easy tillbaka till sverige då?:confused:

Hej!
Jag trodde Undercover skulle va med i år:confused: , eftersom han hade hovbölden ifjol(eller var det längre sedan). Han var väl bäst i championatet som 4 åring. Tyckte han såg intressant ut. Men han kanske är för gammal nu och få satsa på prestationer?

har inte sett den på championaten i år (missat?) eller hört nåt, så man kan väl gissa att skadorna har fortsatt. OBS spekulation!!

Undercover har inte presterat någonting iår så han har inga prestationer att komma in som prestationshingst.
Är själv lite nyfiken på vad som hänt med honom, han gick tre starter på nationell tävling helgen efter bruksprovet ifjor (när han alltså inte gick igenom pga hälta på vetbesiktningen), därefter var han försvunnen i somras/höstas var han anmäld till några 120 men dök aldrig upp till start i någon av dem. Så han har lyst med sin frånvaro på tävlingarna i år.

Jotack iår är jag väldigt tacksam att han inte skall gå bruksprovet, just nu står han gipsad i boxarrest. Hovbölden som han med sin vanliga otur lyckades få veckan innan han skulle gå 5-års finalen i Flyinge (och därmed få de prestationer han behövde för bruksprovet) kunde ju inte som på en normal häst nöja sig med att bli uppskuren och sedan försvinna utan den var ju med hans vanliga otur tvungen att sätta sina spår i form av en inflammation i hovbenet. Så därför står han nu med hovbenet fixerat i gips på total boxvila för att maximalt avlasta det och knaprar butta. Nästa vecka skall gipset av och förhoppningsvis får vi klar tecken att sätta igång honom dock med specialbeslag första omgången. Men men prognosen ser mkt bra ut då det upptäcktes i ett mkt tidigt stadium och vet tror att han är tillbaka på hoppbanorna mkt snart igen. Han var ju redan i höstas innan detta satte igång helt klar för 130 start så förhoppningsvis kommer han igång på den höjden ganska direkt igen så att han hinner kvala till Falsterbo. Någon gång måste ju oturen släppa greppet om honom börjar verkligen bli dags för det nu, vi vill ha lite nedförsbacke nu väldigt trött på att jobba i uppförsbacke alltid.

Dom jag tycker ska bli kul att se är:

Cash (Cassini I-Calvados)
For Fun (For Pleasur - Argentinus)
Callahan VDL (Contendro-For Pleasure)
Cassino III (Cassini I-Landgraf) Hoppas på en kanon till Lotta Shultz, men blev besviken på deras hingst förra året.
CanMan har jag hört gott om, men aldrig sett-ska bli spännande.

På gångartssidan får jag erkänna att jag inte är så haj på stammarna, men Goetheburg e Goethe-Florestan kan ju vara spännande efter att ha sett Goethe på Flyingedagarna. Samt Don Laurie e Don Schufro-Lauries Crusador xx, den stammen känner jag till ;)!

Han fick 0,3 poäng för lite för att bli godkänd, om jag inte minns helt galet.

Jag är lite kräsen och mest intresserad av hopphingstarna, här är mina intressanta...:D

Zurich 2004 Heartbreaker Rolide Voltaire , tycker Heartbreaker var en härlig häst och denna hingst kan kanske bli ett billigare :o alternative till H själv men även Orlando.

Schwarz Gold 2002 Stakkato Justin Julio Mariner xx , pga Stakkato, oxå en härlig individ. Är lite osäker men han har ingen godkänd avkomma i sverige el?

Cassino III 1998 Cassini I Blue Velvet B Landgraf I ,pga gedigen, välkänd stam. Har iofs inte sett hästen och hoppas han inte är för grov bara.

Schwarz Gold 2002 Stakkato Justin Julio Mariner xx , pga Stakkato, oxå en härlig individ. Är lite osäker men han har ingen godkänd avkomma i sverige el

Stakkato har sonen Saint Amour i avel här i Sverigen.

knapplån

Jag hoppas att det går bra för Scharmeur p g a hans udda, spännande möderne. Mamman Annie (e.Napoleon) har ju Ajax Två (e.Zephyr ee.Napoleon), svår D, som 3/4-bror. Mormor Amanda (e.Gaspari !) är undan Baroda xx (e.Moderne xx o mormor tll Oliver, svår H) och mormors mormor Bandra xx är via Babette xx (e.Hurricane xx) - Baderna xx (e.Moderne xx) mormors mor till Butterfly Flip.:)

Cyllene hann före :) Spännande starfält! Någon som har nån favorit?

Eftersom jag inte har sett så många av dem IRL så blir det svårt att välja ut EN favorit.
Går man på stammarna och lite på vilka som äger hingstarna så tror jag att Darwin e. Don Frederico och For Fun e. For Pleasure är intressanta. Visserligen "missade" Gränsbo med förra årets treårshingst, men annars har det nästan alltid varit mycket hög klass på de hingstar de tar fram till provet ( Bocelli och Figaro vann båda).
Zurich e. Heartbreaker och Divino van de e. Orlando representerar Nimmerdors blod som jag gillar.
Donelli e. Donatelli såg jag för några månader sedan på en clinic, han var då mycket fin. First Junior e. Fürst Heinrich har jag hört ryktas ska vara fin. Niveau e. Emmerton är åter ett favoritblod. RZ tar knappast med en hingst till provet som han inte själv bedömer som kanon, så Carlano får jag spana in, jag vet dock ej vem fadern Carry är, får väl googla lite på honom. Schwarz gold e. Stakkato-xx är mycket intressant blod, men visade inte Flyinge en Stakkato för några år sedan som ej blev godkänd, eller har jag drömt det? Sedan får jag väl kolla in sensationshingstarna som Flyinge lanserar dem som Alligator Fontaine och Jaguar Mail. Fullbloden är också intressanta...

Ja, nu har jag väl radat upp en stor del av startlistan kanske, fjorton favoriter av 71 starter är väl inte så illa:angel: Men det är ju bara bruksprov en gång per år.

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka