Brukar ni vara virriga?

annie_cool

Trådstartare
Hej Jag vet några få som är virriga som tex min mamma som alltid Glömmer vart hon har sina saker en gång glömde hon sin handväska när hon skulle handla men de löste sig hon fick låna av en vän till oss..

En vän till mig har Glömt sina byxor när hon skulle träna jag sa" Du kanske borde ha ett par byxor på dig. " sa jag.

Jag har även Gjort dessa saker:
Försök Flytta en matta medan jag står på den det gick inte så bra, Tänkte så här* Men varför går det inte att flytta denna matta och tittar ner och upptäcker att jag står på den inte undra på*

Jag har även en förmåga att alltid leta efetr lysknappen Ibland kan jag snurra runt på platsen och leta en stund till jag hittar den...

Så är ni virriga?

Sv: Brukar ni vara virriga?

Jag är jättevirrig. Jag glömmer saker hela tiden, jag är usel på att orientera mig och hitta så är alltid lite förvirrad över vart jag är och vart jag ska och kan helt glömma bort syftet med att jag ska göra en viss sak så jag får göra om igen.
Till exempel så kan jag gå till toaletten för att kissa men typ borsta tänderna och glömma att kissa för att sen inse en stund senare att jag fortfarande är kissnödig.
Jag kör typ jämt vilse, är alltid jättestressad över att jag ska bli sen för att jag är orolig över att gå/åka vilse, förlägger saker hela tiden och glömmer ganska ofta bort att typ äta mat och liknande om jag har fullt upp med annat.

Japp. Jag tycker alla mina dagar rörs ihop till en enda lång minneslucka ungefär.

Ett litet urval i min förvirrade vardag:

Skulle köpa färsk pasta - kommer ut med färskpotatis
Gått ut utan byxor (hänt 2 ggr)
Tog av min tröja och skulle lägga i tvättkorgen - går i stället ut och slänger den i soptunnan
Skulle köra från stallet (själv) glömmer en sak - kommer ut och sätter mig på passagerarsidan och undrar varför ingen kör?
Tvättar och torktumlar mobiltelefoner

Osv..

jag är ganska tankspridd, men det är till stor del stressrelaterat. I perioder där jag mår bra har jag koll på det mesta men i stressade perioder kan jag tro att jag glömt alltifrån att stänga balkongdörren (bor på nedre plan så balkongdörren är viktig att stänga), stänga av spisen, stänga av tvn, stänga igen ytterdörren (!!!) för att inte tala om nycklar och mobiltelefon, dom förlägger jag OFTA. Vet inte hur många gånger jag behövt ringa en kompis mitt i vintern och ba "jag la på täcket på hästen va??" haha. Helklippt stackare. Har inte glömt en enda gång men får ofta för mig att jag glömmer!

haha gud, såna grejer gör jag också. FÖr att inte tala om första gången jag skulle köra högerstyrd bil (skulle vikariera som tidningsbud), bilen är påväg ner i diket och jag typ "vafan styr hon inte upp bilen för???" tills jag kom på att det var JAG som satt bakom ratten... yeah...

Ja så kan man ju och så Göra Tur att du upptäckte att det var du som Körde. Gick det bra?

Åh ja det där med bilkörning. Jag glömmer alltid vart jag ska eller råkar köra till fel ställen.
Om jag ska stanna vid affären på väg hem brukar jag nästan alltid glömma och köra förbi. Ofta åker jag på autopilot så jag svänger åt helt fel håll. Ibland missar jag min gamla vanliga avfart på motorvägen och då och då råkar jag svänga av en avfart för tidigt.
Har även en väldigt besvärande rondell som har en avfart för mycket och där kör jag ofta fel.

Gah!

Okej. He he ja så kan det gå.

När min pappa levde (är dock död nu)
så gick han ofta i sömnen vilket var lite kul han gick och lade sig i min säng. Han borde ha märkt att jag låg där men tydligen inte. Men allt gick bra.

Jag är jättevirrig, tappar bort saker hela tiden, glömmer bort vad jag ska göra och så. Värst var nog ändå häromdagen när jag glömde att ta på mig hjälmen när jag skulle rida och undrade varför det drog om huvudet när jag hade suttit upp :crazy:

Jag är otroligt virrig, glömmer ofta bort vad jag skulle göra i rummet jag befinner mig i. Glömmer bort att jag är kissnödig när jag står inne på toan utan kan borsta håret eller liknande istället. Hänt två ggr på förra jobbet att jag upptäcker efter halva dan att jag glömt ta på mig bh och trosorna är både ut och in och bak och fram.
Detta händer dock oftast om jag är trött eller stressad.

Sen är jag otroligt klantig med, har blåmärken över hela kroppen konstant. Missbedömmer avstånd till dörrar och kan gå rakt in i väggen osv.
Jobbade i stall en period, varje morgon vid mockning gick jag rakt in i ena handtaget på skottkärran, samma box varje morgon.

jag var nära i dag att gå rakt in i en vägg nere i källaren men jag upptäckte det i god tid så jag hann se mig för.

kl

Efter en period där mammas telefon varit borta, så hittade hon den bland bananerna på konsum.

:rofl:
Jag är jättevirrig!
Gör saker hela tiden, påbörjar en sak "ska bara. .." och så gör jag något annat, sedan fortsätter det så tills allt är en enda stor röra.
(Och när jag är inne på min 10:e "jag ska bara. ..." så har jag glömt 1-9 av det jag gjorde innan :cool:

Jag hämtar oftast fel saker när jag ska ha något, för att jag glömt bort vad jag EGENTLIGEN skulle ha.
Och när jag lägger ifrån mig en sak för att hämta en annan så minns jag aldrig var jag lagt den andra...:rofl:
En gång skulle jag äta ägg till frukost, när jag tyckte att de borde vara klara så gick jag för att ta upp dem - men då fanns där inga ägg! :rofl: oerhört snopet...

Okej men har nu Försökt att Öppna dörren med erat bankkort?

Det har jag Försökt gjort.

Min frukost häromdagen blev lite misslyckad..

Började med att lägga kattmat på min smörgås. Sen ställde jag in en tallrik fil i micron. Och för att göra min morgon perfekt hade jag honung i kaffet.
Lagom lyckad start. :cautious:

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 294
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 667
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 900
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar