Bröstsele...

Beppo

Trådstartare
Har lite frågor som jag hoppas få svar på.

vill gärna ha en bröstsele till min fjording men han har rätt lågt ansatt hals så jag känner mig tveksam till om han verkligen kan ha en bröstsele. Vad tror ni? Är det svårt att hitta bröstsele till ponnier med lågt ansatt hals?

ingen bra bild men det kanske går att se lite iallfall.

Tips på sele?

DSC01119.jpg

Sv: Bröstsele...

Det finns ju dom som inte är helt raka i modellen, skulle ingen sådan kunna fungera då tro?
Sen ser han väl lite bättre ut om han jobbar aktivt skulle jag tro, står dom i en hage sådär ser dom ju allt som oftast säckigare ut än vad dom är.

du menar en som är svängd.... vad är att föredra? loksele eller bröstsele vid promenadkörning och lite lättare tävling? är nämligen i vagnköpartankar och måste se vad som är lättast att ha...

Jag skulle satsa på en loksele! Mitt kallblod har en liknande hals och jag slog bröstseletankarna ur hågen ganska snabbt. Med en loksele kan du dra allt från släde till rockard, man får ha lite olika alternativ att fästa skaklarna bara....

jo... har de funderingarna jag med. men frågan är hur jag ska kunna höjja upp skakelfästningen... har fått några ideer tidigare men vet itne ritkigt hur jag ska göra med min sele... några fler tips?

Du kör med loksele nu alltså, har du ingen bild på det när hästen drar något? Det blir mycket lättare att se hur det ser ut då.

Jag tror också att det blir loksele eller specialbrösta till din fjording utifrån bilden.

/jenny

Beppo skrev:
du menar en som är svängd.... vad är att föredra? loksele eller bröstsele vid promenadkörning och lite lättare tävling? är nämligen i vagnköpartankar och måste se vad som är lättast att ha...
skulle jag bara ha en sorts sele och inte vara jätte inställd på dressyr så hade jag nog ändå valt loksele.
Särskilt om du skulle villja testa att gå någon köra i skogen kurs eller harva eller liknande.
Nu är väl det här forumet mest inriktat mot körning med vagn (eller det är väl det som det pratas mest om), men det finns ju mycket annat kul med :idea:

har väl mest tänkt mig körning med vagn men det borde väl gå med en loksele?

jo var det jag anade. Har ingen bra bild nu men kan kanske be syrran att ta bild i morgon. förstår att det blir lättare att se då...

återkommer med bild!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 710
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24