Bröstförstoring

Jag har problem med att en kille kommer in, förutsätter att TS har killars åsikter i beaktande när det gäller operation (vet vi ens att TS är straight?) och skriver att "naturligt är bäst".
Fast nu var det inte riktigt så, jag uppfattar det inte så i alla fall. Han skrev:

"Ja, det undrar jag också? Varför är det inte kul med små bröst?
Om du vill ha input från en kille. Jag har aldrig lagt någon stor vikt på brösten? De jag har träffat har haft olika storlekar och en av dom hade nästan inga bröst alls. Jag tror dom flesta killar håller med mig om det. Naturligt är bäst :)"

Jag kan inte läsa någonstans att han förutsätter att TS har killars åsikter beaktade inför operationen. Är det något fel på att naturligt är bäst?
Däremot tar han upp att flera killar inte bryr sig som storleken på bröst, det var den uppfattningen jag fick.
Verkar som du läser något annat mellan raderna?

@Riru Eftersom resten i inlägget handlade om utseende tolkade jag det som att det var just hans åsikt om bröst generellt, dvs inte ett medicinskt argument. Jag kan absolut ha missförstått den biten :).

Jag har aldrig lagt någon stor vikt på brösten
De jag har träffat har haft olika storlekar och en av dom hade nästan inga bröst alls.
Naturligt är bäst

Han har inte nämnt att han gillar ett speciellt utseende, och naturligt kan se ut precis hur som helst så jag förstår verkligen inte hur det kan ge sken av att han menar att bröst ska se ut på en visst sätt.

@Riru Jag tolkar "naturligt är bäst" som åsikten att naturliga bröst är bättre än "fejkbröst". Jag kan som sagt ha missförstått det. I övrigt kommer nog inte du och jag längre? Jag tjafsar inte emot dig, jag hävdar inte bestämt att jag har rätt, jag säger bara som det är: hur jag tolkade det och att jag absolut kan ha missförstått. Vad mer vill du att jag ska göra?

Det tycker jag är sjukt och det är inte konstigt att skönhetsidealet för kvinnor är så skevt. Hade önskat få se mer vanliga kvinnor i media.

+ vad Alexis sa.

Håller med. Det tänker jag på ofta, väldigt ofta. Shit vad befriande det hade känt med mer variation på kvinnor i media. Jag klarar knappt av att se film/serier för det spär på självhatet av att inte duga just för att i princip alla kvinnor är stöpta i samma form som syns. Och all jävla male gaze, kräks. Undantag kan vara en större kvinna får synas i komedier, men som då skämtar om sin storlek vilket blir fel på en gång. Vill se en seriös roll med en kvinna som rör sig utanför normen. Hade vart extremt fint.

För mig var Heros inlägg en röst i vågskålen för att väga upp det allmänt kommunicerade budskapet "stora tudor är bäst". En sanning som inte alls är någon sanning, vilket t o m Kissie upptäckt nu när hon gått ut med att hon vill plocka ut sina inlägg för tudorna är för stora.

Nu är jag via genetiska snårvägar väl utrustad framtill. Det rimmar väldigt illa med det jag gör i vardagen. Ridning är inte kul med stora bröst. Kläder är inte roligt med stora bröst. Det är inte bara ett utslag av att alla vill ha det de inte kan få, utan det är faktiskt lite olägligt för mig med tuttarna. Tidens tand gör att stora bröst hänger tidigare, axelont, ryggont. Opraktiskt.

Ja, det finns ju en rad nackdelar, och då är det de naturligt stora (jag har inte jättestora, 75 D/E är inte gigantiskt och ser heller inte gigantiskt ut). Enda gången det är roligt är om jag vill ha uppmärksamhet på krogen och trycker upp dem - men det gör en helt vanlig pushup med en rimlig B-kupa också. Det finns för- och nackdelar med allt. Och numera är jag gift och ute på krogen ungefär 1 gång var 15:e år. Och trycker då inte upp något någonstans.

DÄREMOT har jag tillbringat så vansinnigt mycket tid på sjukhus att jag absolut måste avråda från alla operativa ingrepp som inte är nödvändiga för hälsan. ALL operation innebär en risk.

+ vad Alexis sa.

Håller med. Det tänker jag på ofta, väldigt ofta. Shit vad befriande det hade känt med mer variation på kvinnor i media. Jag klarar knappt av att se film/serier för det spär på självhatet av att inte duga just för att i princip alla kvinnor är stöpta i samma form som syns. Och all jävla male gaze, kräks. Undantag kan vara en större kvinna får synas i komedier, men som då skämtar om sin storlek vilket blir fel på en gång. Vill se en seriös roll med en kvinna som rör sig utanför normen. Hade vart extremt fint.
Och det värsta som finns är filmer där den "tråkiga tjejen med hästsvans och glasögon" får hjälp av någon tuff tjej och så blir alla helt chockade då hon kliver in på någon fest med lånade kläder, linser och utsläppt hår. :banghead:

Och det värsta som finns är filmer där den "tråkiga tjejen med hästsvans och glasögon" får hjälp av någon tuff tjej och så blir alla helt chockade då hon kliver in på någon fest med lånade kläder, linser och utsläppt hår. :banghead:

Yes! Låt tjejen vara som hon är och lyft fram egenskaper istället för utseende, bam - ny film!

+ vad Alexis sa.

Ja, hade varit kul att se någon tjej/kvinna på tv/film som ser ut som en själv, så man kan känna att man faktiskt duger som man är. Nu är det förvisso så i mitt fall att jag är nöjd med mig själv, men tror det kan vara bra för tonåringar som kan ha utseendekomplex att veta att de faktiskt duger som de är osv.

@Riru Jag tolkar "naturligt är bäst" som åsikten att naturliga bröst är bättre än "fejkbröst". Jag kan som sagt ha missförstått det. I övrigt kommer nog inte du och jag längre? Jag tjafsar inte emot dig, jag hävdar inte bestämt att jag har rätt, jag säger bara som det är: hur jag tolkade det och att jag absolut kan ha missförstått. Vad mer vill du att jag ska göra?

Ja vi tolkar det olika helt enkelt och nej du har rätt, vi kommer nog inte längre i den här diskussionen.
Är inte heller ute efter att tjafsa och menar inte att du ska behöva förklara mer än du gjort så jag ger mig här :)

Menar inte att jag har rätt i min tolkning heller men jag tycker bara att det är synd och trist att folk ska läsa in saker mellan raderna och anta att det ska ligga något bakom vad personen sagt men som denne inte ens menar, och sedan lägga ord i mun på personen. Detta är ej riktat till just dig utan till övriga i tråden som just "analyserar" inlägget till att vara något det kanske inte är eftersom den som skrivit inlägget försökt påpeka att han inte menar vad folk läser in, men det skiter folk blankt i för de har tolkat inlägget på sitt sätt och det är så som de tolkat det som är det korrekta och inte vad han försöker förklara att han egentligen menar.
Ibland kan det faktiskt vara så enkelt att det som står är det som menas och inget annat.

Ja, hade varit kul att se någon tjej/kvinna på tv/film som ser ut som en själv, så man kan känna att man faktiskt duger som man är. Nu är det förvisso så i mitt fall att jag är nöjd med mig själv, men tror det kan vara bra för tonåringar som kan ha utseendekomplex att veta att de faktiskt duger som de är osv.

Precis! Jag hoppas jag kan komma dit en dag och känna fuck it, min kropp fungerar, jag lever och så är det med det. Nu har jag som jag skrivit tidigare inga planer om att operera mig, men tänket finns där ändå, jämför och analyserar. Men det är så tidigt man dras in egentligen, till att göra om sig och passa in, antingen till den rådande normen eller för att duga för män (hetero-tänk nu iofs.) Båda delarna har vart och är ett problem för mig, som fortfarande påverkar mig mer än vad jag egentligen vill erkänna.

Precis! Jag hoppas jag kan komma dit en dag och känna fuck it, min kropp fungerar, jag lever och så är det med det. Nu har jag som jag skrivit tidigare inga planer om att operera mig, men tänket finns där ändå, jämför och analyserar. Men det är så tidigt man dras in egentligen, till att göra om sig och passa in, antingen till den rådande normen eller för att duga för män (hetero-tänk nu iofs.) Båda delarna har vart och är ett problem för mig, som fortfarande påverkar mig mer än vad jag egentligen vill erkänna.
Det är nog det där du nämner om att passa in, som ställer till det för många och påverkar mer än man tror. Själv passar jag nog inte in i den där normen hur en tjej borde se ut och vara om man tittar på filmer/tv osv. Är mer av en tjej som är som en kille typ, kallar man det pojkflicka på svenska. Har för mig det engelska ordet är tomboy?

Det är nog det där du nämner om att passa in, som ställer till det för många och påverkar mer än man tror. Själv passar jag nog inte in i den där normen hur en tjej borde se ut och vara om man tittar på filmer/tv osv. Är mer av en tjej som är som en kille typ, kallar man det pojkflicka på svenska. Har för mig det engelska ordet är tomboy?

Tror pojkflicka är rätt ord, efter lite googlande, haha. Men redan där blir det tokigt med, just för att du inte känner att du passar in i vad som anses vara typiskt för en tjej, att egenskaper som anses vara "grabbiga" sätter dig i ett fack (som inte nödvändigtvis är negativt ofc) som pojkflicka. Även om du bara är den du är! Jäkla normer. Äsch, blev lite luddigt! Hoppas du förstår ändå. :)

Jag känner inte heller att jag passar in i det typiskt tjejiga men intte heller i pojkflicka. Och jag tror det är många som känner att de inte passar in.
Så jag struntar i att leta efter någon som är precis som jag. Jag tänker på att leva mitt liv som jag vill istället.

Så det spelar ingen roll vad personen som skrev inlägget faktiskt menade? Utan det enda som spelar roll är hur du och de som håller med dig tolkar och analyserar dennes post? Och er tolkning är den enda rätta?

Menar inte att jag har rätt i min tolkning heller men jag tycker bara att det är synd och trist att folk ska läsa in saker mellan raderna och anta att det ska ligga något bakom vad personen sagt men som denne inte ens menar, och sedan lägga ord i mun på personen. Detta är ej riktat till just dig utan till övriga i tråden som just "analyserar" inlägget till att vara något det kanske inte är eftersom den som skrivit inlägget försökt påpeka att han inte menar vad folk läser in, men det skiter folk blankt i för de har tolkat inlägget på sitt sätt och det är så som de tolkat det som är det korrekta och inte vad han försöker förklara att han egentligen menar.
Ibland kan det faktiskt vara så enkelt att det som står är det som menas och inget annat.
Jag förstår vad @Hero menar men han förstår inte vad vi som kritiserar ser, utan slår helt ifrån sig. Det händer faktiskt att man säger saker som man inte själv ser hela vidden av. Då är det bra att lyssna på andra.

Tror pojkflicka är rätt ord, efter lite googlande, haha. Men redan där blir det tokigt med, just för att du inte känner att du passar in i vad som anses vara typiskt för en tjej, att egenskaper som anses vara "grabbiga" sätter dig i ett fack (som inte nödvändigtvis är negativt ofc) som pojkflicka. Även om du bara är den du är! Jäkla normer. Äsch, blev lite luddigt! Hoppas du förstår ändå. :)
Ja, nä typiskt tjej är jag nog definitivt inte även om jag är en tjej per definition. Jag jobbar i ett mansdominerat yrke, har knappt några bröst (ser ute nästan som en planka), är intresserad av sånt som många anses vara typiska killsaker, sminkar och fixar mig typ aldrig. Är en sådan som inte orkar lägga energi på att se "fin" ut. Har fler killkompisar än tjejer, pratar mest med killarna och det sägs att man blir som man umgås, så det är väl i och för sig inte så konstigt på sitt sätt, men inte sörjer jag för det. Är glad för den jag är, även om jag har naturligt små bröst. :)

Jag känner inte heller att jag passar in i det typiskt tjejiga men intte heller i pojkflicka. Och jag tror det är många som känner att de inte passar in.
Så jag struntar i att leta efter någon som är precis som jag. Jag tänker på att leva mitt liv som jag vill istället.
Det är egentligen rätt knepigt att det ska kännas som ett måste att passa in, alla är vi olika och kommer alltid vara. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur