Hoppas verkligen synen ändrats? vad sänder det för signaler egentligen att det räknas som medicinsk fel/brist med platta bröst
Vart står det att en kvinna måste ha bröst av en viss storlek för att vara normal?! (nu menar jag inte som att det står i tidningar/media mm) Att landstinget står för sådant låter i mina öron helt jäkla sjukt så hoppas att det är som du skriver. Förstår att de står för operationer om man t ex fått bröstcancer, eller andra sorters kosmetiska ingrepp om an har någon stor avvikelse (typ förlorar ett öra/näsan/öga mm) för sådant kan ju faktiskt försvåra för en person till att ha ett normalt liv.
Men tror knappast små bröst begränsar en från att ha ett normalt liv. Man kan troligtvis få jobb oavsett om man har a-kupa eller c-kupa t ex. Aldrig något jag blivit bedömd på i en anställningsintervju iaf
Vad sänder det för signaler att folk med utåtgående öron, skelögda, leverfläckar eller whatever får det betalt av staten? Det är lika normalt och framförallt ofarligt som att vara platt. Bara för att det handlar om bröst så får man inte må dåligt över det och få hjälp utan ska acceptera det eller vad menar du?