mian1
Trådstartare
Lillebror är 5,5 månad och sover INTE hela nätter. Inte ens halva. Och han är fullkomligt bröstfixerad. Han äter ett mål puré om dagen och gröt på kvällen. Ändå ska han tuttas hela tiden. På kvällen är han så mätt att han låter tuttemjölken rinna ut i mungipan, men han ska ändå ammas. För jag orkar inte med skriket annars. Han skriker sig mörklila om han inte får tutte och väcker självklart storasyster om man inte får honom tyst fort. Nappen vill han inte ha. På dagen kan han tänka sig att ha napp en liten stund ibland, men han tycker att den är jätteäcklig. Erbjuder man napp på kvällen eller natten blir han helt hysteriskt arg. Spottar och skriker bara han känner lukten av nappen. Och det är inget fel på lungkapaciteten hos den bebisen
Jag känner inte att jag vill sluta amma ännu, men jag vill ju sova!!! Dessutom hade nog Lillebror mått bättre han också av att sova längre stunder åt gången. Han är inte alltid vaken på nätterna när han skriker så, men det är bara tuttande som får honom tyst. Då somnar han om på en gång.
Men jag vill inte vakna hela tiden, vill inte ha tuttar som är som långa rullgardiner och det måste ju finnas andra bra sätt att få honom tyst och nöjd? Bära och vyssja funkar om man håller på en halvtimme eller så och går runt runt, men då har han skrikit så länge att han väckt alla i hela huset.
Jag känner inte att jag vill sluta amma ännu, men jag vill ju sova!!! Dessutom hade nog Lillebror mått bättre han också av att sova längre stunder åt gången. Han är inte alltid vaken på nätterna när han skriker så, men det är bara tuttande som får honom tyst. Då somnar han om på en gång.
Men jag vill inte vakna hela tiden, vill inte ha tuttar som är som långa rullgardiner och det måste ju finnas andra bra sätt att få honom tyst och nöjd? Bära och vyssja funkar om man håller på en halvtimme eller så och går runt runt, men då har han skrikit så länge att han väckt alla i hela huset.