Winni

Trådstartare
Jag har några broscher liggande, de flesta är gamla. Tycker alla är jättefina, men det är inte så ofta jag använder dem, för hur ofta har man broscher egentligen. Skulle vara kul att ha smyckena oftare och lite lättare en just som brosch, de har t ex en förmåga att klämmas fast mot skinnet när axelväskan slängs upp :eek:

Så nu vill jag gärna ha lite kreativa tips på hur man kan använda dem på ett helt annat sätt. Har ni några, hur ofta använder ni dem och bär ni dem som de brukar bäras?
 
Sv: Broscher

Kan väl använda de som ett sorts ''knäppe'' till koftor eller dylik? Om de inte är för små för det de vill säga.
 
Sv: Broscher

Jag har en ganska så tråkig svart klänning som jag sätter ett sidenband runt midjan på ibland för att piffa till den. Sätter då en brosch i mitten som håller ihop och upp sidenbandet.

Annars brukar jag sätta broscher på tex kavajen eller jackan för att piffa till det lite.
 
Sv: Broscher

Jag använder broscher.

Tycvker det är ett utmärkt sätt att "glamma upp" ett enfärgat och kanske lite trist plagg.

På kavajer och ytterplagg (ja, jag är en kapp och kavaj-människa, inte jacka ;)) På överdelar vid festliga tillfällen och kanske också som ett sätt at hålla ihop en kofta, en alltför generös urringning :o eller baraföratt.

Jag gillar lite större broscher. Nu har det funnits tygblommor hos flera kedjor och de är jättefina! Stora enfärgade lite "sladdriga" saker. Har också en del i 40-tals eller 50-talsstuk.

Broscher och/eller stora örhängen är min grej. Absolut inte halsband eller halskedjor som accentuerar min korta hals och mitt runda ansikte. Halskedjor brukar jag itne kunna ha ändå för de blir för korta och sitter som ett åtdraget strypkoppel :cry:.
 
Sv: Broscher

Jag brukar sätta broscher i hattar och vissa mössor.

Blir snyggt både på slokhattar och på tex en basker.

Man kan även sätta på en tygväska för att piffa upp!

/KT
 
Sv: Broscher

Använder brosch ibland, och ungefär som övriga i tråden. För att piffa upp ett enfärgat plagg, eller för att hålla ihop.
 
Sv: Broscher

Jag har en ganska så tråkig svart klänning som jag sätter ett sidenband runt midjan på ibland för att piffa till den. Sätter då en brosch i mitten som håller ihop och upp sidenbandet.

Annars brukar jag sätta broscher på tex kavajen eller jackan för att piffa till det lite.

Eeeeh sidanband i midjan på mig blir lite svårt, där den skulle vara finns nu en bastant valk och den vill jag inte markera :D Men tipset var bra, något jag aldrig tänkt på annars.



Bara som brosch på kavaj eller snyggare jacka/kappa har jag inte riktigt tänkt på heller. Verkar ha väldigt dålig fantasi :crazy: Har faktist några som är tåligare och "billigare", det gör inget om jag tappar dem, som jag skulle kunna ha så.
 
Sv: Broscher

Jag brukar sätta jättemånga broscher på ena kavajslaget/bredvid kavajslaget. Matchar man rätt blir det väldigt fint!
 
Sv: Broscher

Det funkar i alla fall inte så bra för mig. Genom att min kropp behagar puta ut så där på mitten ungefär, så har jag alltid tröjor som går utanpå byxorna.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 363
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 192
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 387
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp