bromsbett(??) vid sadelgjorden

P

ponnyryttaree

Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men provar.

Det är så att min häst blivit biten av ngt på magen, ungefär där man har sadelgjorden. vetinte hur ett bromsbett ser ut men fick det som förslag i stallet..
Hon är ganska känslig för sadelgjordar överhuvudtaget så vill inte ha en sadelgjord på då.
Det är en ganska stor knöl, som ett vanligt ägg kanske? inget sår vad jag sett.
Finns det ngt sätt att få ner svullnaden snabbare? Upptäckte den i tisdags, så hon har bara promenerat dom två senaste dagarna.
Tacksam för svar! :):)

Sv: bromsbett(??) vid sadelgjorden

Hej, min ponny hade ett likadant, vet inte exakt vad det är, troligtvis en infekterad hårsäck men vi använder asol-sprit och rider utan sadel tills det gått bort eller är betydligt mindre. Då kan du kanske sätta dit en extra mjuk tunnel. Så kan du rida som vanligt.
Här på bukefalos finns det folk som överdriver som sjutton och folk som "underdriver" så lita inte på något av vad som skrivs. Är du orolig är ett jättegott tips att ringa en vet. om rådgivning. Det lyssnar även om det är minsta lilla grej.

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 864
Senast: emma-vsm
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 998
Hundhälsa Ni med bukspottkörtelinflammation - se hit! Min dvärgschnauzertik har sen hon varit liten varit dålig i magen till och från. Bytt...
Svar
10
· Visningar
1 965
Senast: Filbunke
·
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur