Broms recept? Eteriska oljor?

O

Oops

Varför betala hur mycket som helst för insektssprej när det går att blanda eteriska oljor. Nu vill jag göra en BROMS blandning:


Finns det någon bukare som antingen är en hejare på eteriska oljor eller på insekter? Eller både och!

Flugor ogillar citron gäller detta för bromsar också?
tjärdoft e aldrig fel (har dom det på bodyshop:cool: )

Vilka fler eteriska oljor ska vara med i blandningen?

Finns det någon här som testat och vill dela med sig av sina erfarenheter. Jag blir jättetacksam men det är ingetting emot vad mina hästar blir:D.
 
Sv: Broms recept? Eteriska oljor?

Hej jag har kört en egen blandning nu med äppelcider vinäger, vatten vitlök, citronnela olja, lavendel men det hjälper inte bra men häst som är känslig reagerade på detta på sin bringa så det är svårt att hitta nåt som funkar. har provat de flesta medlena det är bara till att prova sig fram men en så länge har jag inte hittat nåt som håller broms borta men ska för söka få tag på hjort hornsolja hehe mycket effektivt luktar för jävligt men håller allt borta. Tjära tycker jag har obetydlig effekt. Har nu beställt föllinges produkter som jag ska prova. Hoppas du hittar nåt bra som hjälper
 
Sv: Broms recept? Eteriska oljor?

Hej!
Vi kör med Näckens myggmedel, helt giftfritt och baserat på citroneucalyptus, om jag minns rätt.
Det finns inte och har aldrig funnits myggmedel med långtidseffekt, det vet jag efter många år i mygghelveten i fjällen. Det fanns ett norskt ett tag som också luktade citrus av ngt slag, men det finns inte längre.
 
Sv: Broms recept? Eteriska oljor?

Vart köper du Näckens.
Finns väl inte i Sverige längre, skulle beställa men de sa att man fick beställ det från Tyskland. Eller finns det någon i Sverige som säljer det?
 

Liknande trådar

Hästvård men nu vill jag ha ihjäl dem!!! Vad hjälper mot dessa? Vi har inga problem med mygg, knott, flugor etc utan det är dessa gråa...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
27 753
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp