Bröllopspresent koreanskt bröllop

Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Man är olika, uppenbarligen. Jag är verkligen INTE intresserad av heminredning, och de serviser jag äger används ett par gånger om året, max. Resten av årets dagar står den i undangömd i hörnskåpet.
Men att ha fina dukar och nån lite lyxigare kökshandduk är nåt man ser varje dag.
 
Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Fast nu skulle väl TS köpa en schysst vardagsservis? Inte en "finservis"?
 
Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Missade jag i så fall. Men hur som, jag tycker det är att utmana ödet genom att dra med alla delar till Korea. Kul att komma dit med en väska med krossat porslin... :D
 
Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Nej, jag har inte varit larare i Korea, men daremot pa Amerikansk skola pa platser dar manga Koreaner har jobbat utomlands och valt att satta barnen i en Engelsksprakig skola. Det ar darfor det kommit presenter pa alla olika hogtids dagar.:p

Hoppar in här och tycker att om man nu ska köpa en servis så är det väl en bra ide att man på plats på bröllopet har med sig en uppsättning, med tallrik, liten tallrik, kopp och... ja, vad man nu köper per kit :p Snyggt inslaget och kul att visa upp bara för saken skull och sedan så står resten av uppsättningarna hemma och väntar på att de kommer till Sverige.
<snip>

Precis sa tankte jag ocksa ... och jag har slapat allt fran electronik till glas (vad sags om Orrefors hela uppsattning av Intermezzo lol) och porslin i resvaskor tvars over varlden. Ofta med massor av olika "legs" och omlastningar och det mesta har i alla fall hallit.
Having said that ... jag skulle nog inte vaga ta en servis till ett sadant tillfalle, men tva kuvert av allt som ingar utifall att nagot gar sonder.
 
Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Koreaner verkar gilla presenter.

KL

Det lutar åt servis. Vilken vet jag inte än. Det känns en aning vansinnigt att släpa en servis fram och tillbaka. Tar nog som fler föreslagit med ett par saker av varje del.

Absolut helt OT mej jag kollade efter gamla serviser på Blocket igår för min egen del. Jag blev så entusiastisk över allt fint som fanns i butikerna. Där kunde man få med en sås snippa i en servis :D
 
Sv: Bröllopspresent koreanskt bröllop

Du nämnde Qvint. Jag har den (med silverblomma med blå prick) som vardagsporslin (har inget finporslin) och bara älskar den.

Den verkar passa många olika smaker. Vänner med väldigt olika inriktning har gillat den. Allt från många blommor och rysch-typen till stilrent designat
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp