Bröstvårtekänsel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Panzerkat

Trådstartare
Alltså, den här frågan är väldigt pinsam, men jag undrar väldigt mycket över en sak. :o
Mina bröstvårtor är väldigt..."känsliga" och jag tycker att de är till för sängmässiga aktiviteter. Tycker att det känns jättehemskt och lite perverst att amma en bebis när de reagerar på det sättet vid sex. Hur i helskotta hanterar man det??? Jag vill nog inte amma om jag får barn....usch. Hur gör ni som har detta problem? Vet inte alls hur man skulle bära sig åt, blä.
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Tro mig, det är inte ens i närheten av att kännas ens i närheten av något sexuellt, när en bebis ammas :cool:
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Ja, mina bröst är mina igångsättningsknappar. Dålig bröststimlering, dåligt förspel....tyvärr.
Så när mina bröst fylldes med mjölk var det slut på den ingångsättningen. Helt plötsligt så tillhörde brösten barnen och all sexuell koppling till brösten försvann, och jag kunde amma utan att bli sexuellt tänd. Det kom tillbaka då jag slutade amma även om det tog tid.
gulan
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Amningstaget är inte så retande på själva vårtan om bebin gör rätt. Den ska liksom ha in mer i munnen så du får som en vacuumpump om hela vårtgården. Dessutom är bröstet FULLT och vill TÖMMAS :eek: Det blir mer som att tappa en kran än gulla med en bröstvårta liksom.

Det är väldigt olikt sexuell stimulering (ehh... jag vet ju iofs inte vad du brukar göra...) och min kropp hade inga problem med båda typerna av kontakt under amningsperioden ;)
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Brösten kodas liksom om, från att vara sexuella till att vara mat. Fantastiskt hur sinnrik människokroppen är, det går liksom av sig själv.
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Jag var likadan, mina bröst är otroligt erogena...men när bebis kom kändes det helt annorlunda, inte alls sådär pervest och snuskigt som jag trodde innan, utan mer som mat åt bebis.

Prova och se, det kan inte mer än att gå åt skogen :angel:
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

För att nyansera lite:

Frågan du ställde har jag sett många gånger i frågespalter och på forum. Minst lika många gånger har jag sett denna fråga:

"När jag ammar mitt barn blir jag upphetsad/överöses av sexuella känslor, är detta verkligen normalt"

Ungefärligt Svar från sex-experter:
Det är lika vanligt att känna som du gör som att känna raka motsattsen. Att amma är otroligt intimt och kan stimulera igång samma känslor som fick barnet att komma till världen.

Bröstens känslomässiga funktion är alltså beroende på individ.
Precis som lusten är individuell dvs att vissa inte kan hålla sig från sex till de har läkt ihop, som att andra gärna väntar i 8-18 månader.
 
Senast ändrad:
Sv: Bröstvårtekänsel...

För att nyansera lite:

Frågan du ställde har jag sett många gånger i frågespalter och på forum. Minst lika många gånger har jag sett denna fråga:

"När jag ammar mitt barn blir jag upphetsad/överöses av sexuella känslor, är detta verkligen normalt"

Ungefärligt Svar från sex-experter:
Det är lika vanligt att känna som du gör som att känna raka motsattsen. Att amma är otroligt intimt och kan stimulera igång samma känslor som fick barnet att komma till världen.


:eek: Jag visste inte ens att det kunde vara normalt..men det måste ju kännas lite KONSTIGT om känner sexuella känslor av att amma??:crazy: Gudars, det är nog mycket jag inte fattar rörande barn-området...är antagligen en annan värld när man får barn.(Det låter ju så på er som haft samma "problem", att det kan bli helt annorlunda, trots allt :crazy: )
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Jag tänkte precis som du! Var riktigt nervös ifall det skulle kännas obehagligt när man skulle amma. Mer nervös för det än förlossningen.

Men precis som andra här har sagt - den känslan försvann helt när jag började amma! Inget erogent över huvudet taget. Tyvärr så funkade inte ammningen för mig så jag fick sluta efter ett par veckors försök och då var jag verkligen ledsen över det.
Men nu inför nästa så har ju mina bröstvårtor intagit sin "normala" känslighet så nu kommer frågan upp igen - TÄNK om det skulle kännas konstigt?! Även fast jag vet att det inte gör det.

Rent krasst - testa att amma! Känns det bra så fortsätt. Känns det inte bra så ska du veta att det också är normalt - och det finns mkt bra ersättning att ge istället!
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Brösten är skapade för att ge avkomman mat för överlevnaden och fortbeståndet.
Det är meningen att det skall vara skönt att amma.
Det är en del av paketet.
Det skall först vara skönt att para sig och sedan att ta hand om avkomman.
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Jo, jag har tänkt på det, att allt som har med avel och uppfödning ;) att göra måste ju vara något man finner "behagligt". Jag har bara svårt att förstå hur jag skulle kunna skilja på känslan, har ju inte varit där än.

Javisst! Jag får hitta en kompis med bebis och låna ungen en stund...haha :D
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

:bow: Du är min hjälte. Jag är ännu ängslig, men jag försöker lyssna till alla kloka äldre i denna tråd ;)
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Apropå tuttar, hur många av er har fått mycket förändringar på brösten? Får alla bristningar och/eller taxöron? Någon förändring måste väl ske, men jag är bortskämd med mina fjortistuttisar..:crazy: Ganska oroad över det där med kroppen, faktiskt.
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Det är inte amningen som förändrar brösten.
Det är åren som går i kombination med tyngdlagen.
Allting faller liksom nedåt med tiden.
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

:eek: Jag visste inte ens att det kunde vara normalt..men det måste ju kännas lite KONSTIGT om känner sexuella känslor av att amma??:crazy:

Fast det är ju inte barnet man blir tänd på!:eek: För mig är det mer som att man ser hur allt hänger ihop - att man sitter och ammar en bebis är bara en förlängning av kärleksakten man hade över nio månader tidigare. Ungefär som när man är kär och något påminner en om vad man gjorde med sin älskade för några timmar sedan. Man är liksom kvar i kärleksruset (trots att det har hänt massor däremellan - alltså inte särskilt logiskt...)
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Ehm, nej, det är det ju inte...jag tycker bara att det är svårt att hantera kombon barn-erogen kroppsdel-sexuell känsla...:crazy:
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Ehm, nej, det är det ju inte...jag tycker bara att det är svårt att hantera kombon barn-erogen kroppsdel-sexuell känsla...:crazy:

Det är väl för att det råder sådan pedofil-hysteri i vårt samhälle, och för att allt är så sexualiserat. Men man vet ju om man är pedofil. Ställ dig frågan: "Är jag pedofil?" Om svaret är nej kan du släppa rädslan och unna dig att njuta istället.:love:

Jag tycker det är tragiskt och fruktansvärt ifall vårt samhälle har blivit så förstört att kvinnor avstår från att amma sina barn i all välmening eftersom de är rädda för att deras naturliga känslor eventuellt skulle vara fel. Närhet, anknytning (som underlättas av amning) väcker känslor! Så är det bara. Men om vi tvivlar på våra egna känslor (ifall de är rätt eller fel) försöker vi skydda oss från att känna. Vi vill känna lite lagom bara. Och effekten blir att vi distansierar oss från våra barn (och varandra överhuvudtaget).

Däremot kan vi ha avanserat sex utan särskilt mycket närhet...:(
 
Sv: Bröstvårtekänsel...

Jo. Så är det nog.
Tänder på barn gör jag då inte :cool:

Känslor har jag alltid varit med på, men fysiska känslor har jag inte haft koll på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 257
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 367
Senast: Badger
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 889
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp