Broere Obelisk & Tsarevitj

poff

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite info om dessa hingstar.

När det gäller Tsarevitj känner jag att jag har rätt bra koll på honom själv, men jag skulle vilja veta om ni sett några avkommor. Hans far Prince Thatch xx kan ibland lämna korta halsar, det har inte Tsarevitj, men är det ngt som slagit igenom till avkommorna? Hur är typen på dom? Temperamentet?

Broere Obelisk kan jag inte hitta ngt om mödernet på, skulle vilja veta lite mer om det och även om hans avkommor.

Sv: Broere Obelisk & Tsarevitj

Mitt ena sto har Prince Thatch xx som morfar (hon är e Weltmeyer).
Hon är mer lik P T än sin far och har lite kort hals:crazy:.
P T nedärver bra skritt vilket mitt sto fått. Han skall även haft ett milt temperament. P T och Lauries Crusador xx anses väl som de två främsta förädlarna i modern tid (läst mig till..)

Mitt sto fick sitt första föl förra året och den korta halsen har hon inte nedärvt till honom.
Jag har lagt in lite länkar om P T på min hemsida, gå gärna in och titta om du hittar något nytt.

Förresten så såg jag en -08:a e:Tsarevitj förra veckan. Den såg helt normal ut, smal och lagom lång hals. Med mkt bra temperament.

Tack för infon. Mitt sto har lite kort hals, känns därför lite jobbigt när man vet att det ligger kort hals bakom hingsten också. Tsarevitj känns annars helt rätt till mitt sto.

Ngn. mer som har sett avkommor till Tsarevitj, el. har ngn info om Obelisk?

Min vän fick ett mycket fint hingsföl efter Tsarevitj. Rör sig bra och är väldigt bra i typen. Han kommer att bli hög med stoet var också stor. Har ej kort hals. Han fick 8 8 på fölmönstringen. Har SWB:s föl (då jag ägt stoet) om du går in på min sida så ser du hur hans hals är.
Mvh Jessica

Oj, där fanns lite avkommor att forska vidare i. Tack!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 585
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka