T

TaylorSwift

Pappa köpte nya broddar till mig idag då det fattades 4st (av 16) givetvis så blev det fel, inte lätt för pappsen att veta och ända tills ajg kommit upp till stallet och jämnfört med de andra broddarna märkte jag inte något heller.
Min fråga är nu, kan jag blanda de olika broddarna? tex ha tårna i bak med den andra sorten? eller båda bakföttrena med den ena och fram med den andra?
Skillnaden var inte så stor, på de jag redan har (de vanligaste vad jag förstått) så finns det en liten "bricka" mellan brodd och sko och gängorna var längre, annars upplevde jag själva brodden som ganska exakt samma form.
De nya som pappa köpte var isbroddar sa han iaf, hade för mig att det var de vanligaste men tydligen hade jag fel?

Men tror ni det gör något att han har olika och hur ska jag isåfall dela upp det?

Mkt tacksam för snabba svar :bow:

Sv: Broddar.

Kolla att det blir ungefär samma höjd på brodden när dom sitter i hoven.. så hästen inte behöver gå på sned med en hov..(hoppas du fatta) annars tror ja inte de är några problem om du blandar :p

Pappa köpte nya broddar till mig idag då det fattades 4st (av 16) givetvis så blev det fel, inte lätt för pappsen att veta och ända tills ajg kommit upp till stallet och jämnfört med de andra broddarna märkte jag inte något heller.
Min fråga är nu, kan jag blanda de olika broddarna? tex ha tårna i bak med den andra sorten? eller båda bakföttrena med den ena och fram med den andra?
Skillnaden var inte så stor, på de jag redan har (de vanligaste vad jag förstått) så finns det en liten "bricka" mellan brodd och sko och gängorna var längre, annars upplevde jag själva brodden som ganska exakt samma form.
De nya som pappa köpte var isbroddar sa han iaf, hade för mig att det var de vanligaste men tydligen hade jag fel?

Men tror ni det gör något att han har olika och hur ska jag isåfall dela upp det?

Mkt tacksam för snabba svar :bow:

Det har hänt att jag blandat. Då kör jag på samma modell på framhovarna o samma bak... Vimsigt men hoppas du fattar vad jag menar har inte upplevt något problem med detta...

Tack! :bow:
Själva brodden ser i stort sett lika dan ut, får sätta de lite mer slitna på bakhovarna då kanske ;)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Utrustning Köpte ny brodd härförleden. Idag när hästarna skoddes om skulle jag brodda om. Skruvade ur gamla brodden och skulle skruva i nya...
Svar
4
· Visningar
1 172
Hundavel & Ras Tankarna om en andra hund har börjat gro i bakhuvudet, även om det ligger långt fram i tiden. I dagsläget har jag en staffetik på 11...
2
Svar
23
· Visningar
3 650
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V