M

mjauen

brukar ni andvända broddar i terängen även på träning eller andvänder ni dom bara på tävlingarna?

Sv: Broddar

mjauen skrev:
brukar ni andvända broddar i terängen även på träning eller andvänder ni dom bara på tävlingarna?
Beror på väder och underlag och nivå.

I Gärds och Vinslöv tränar vi ofta på de lägre nivåerna utan broddar.

Oftast på tävling, men inte alltid på träning. Som sagt, beror på underlaget.

mjauen skrev:

Absolut både på träning och tävling!:eek:
Vågar verkligen inte riskera något så onödigt slött:angel:

Petronella_carlsson_ skrev:
Absolut både på träning och tävling!:eek:
Vågar verkligen inte riskera något så onödigt slött:angel:

Har absolut INGET med slöhet att göra. Snarare minskar skaderisken utan broddar på vissa marker. :idea:

Skulle aldrig riskera hästen!

Beror på vilken bana ..Som Trossnäs är broddar helt onödiga bara sand överallt.

alltid på gräs! om det mest är sand mm och inga hopp/svängar på gräs är det ok utan..

Det bror på vilken bana det är! Jag har både tränat och tävlat utan broddar!Jag har tävlat med ponny som är barfota! Fast bara på bana med sand under gräset. om det är bra underlag och tort så är det inte bra att ha brodd heller. Hästen kan få för bra fäste!!

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Elo
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med vintern i antågande byter vissa däcken på bilen, andra byter skorna på hästen. Att hästen är utrustad med vinterskor och broddar är...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka