Broadway? Någon som vet ngt om varmblodsavel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sommartjej
  • Startdatum Startdatum
S

Sommartjej

Rider en häst som heter ***** Broadway. Vad kommer namnet Broadway ifrån? Är väl knappast svenskt? :confused:
Är han Amerikansktravare? Någon som vet ngt?

:bump:

Namnet Broadway är engelska för typ Storgatan (Breda gatan).

Vilken sorts varmblodsavel menar du? Är det varmblodstravare kan du hitta info på www.travsport.se och gå in under sök sportinfo.

Tack!!!
Han fanns med, hans pappas sida är tydligen amerikansk :)

:bow: :bow: :bow:

Nästan ALLA eller man kan nog säga alla...varmblodiga travare idag härstammar från den amerikanska travaren..

Namnet Broadway är inget specifikt stuterinamn eller nåt, utan bara nåt man döpt hästen till.

Sidan som Görel gav mig var jätte bra!!!
Jag fick tag i hans stamtavla och en lista på loppen han körts! Nu går han som ridhäst men det är ju kul att vetalite om hans förflutna :)

:bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: iliedtoday
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar