Sv: Brio Race vs Brio Sitty?
Har själv en Race som har några år på nacken. Vi var o kollade på nya vagnar men jag gillade inte den modellen som finns nu. Hittade en begagnad som såg lite annorlunda ut än de jag sett i butiken. Jag minns inte vilken årsmodell det är men kanske 2002 eller 2004? Den kan inte ha varit speciellt mycket använd innan vi köpte den, allt är tip top på den. Men den känns rejäl och stadig. Känns som hög kvalitet. Men som sagt så var jag inte lika imponerad av de som fanns i affären när vi kollade (för typ 5 månader sedan).
Vi har också en "hemmavagn", supergammal brio. Skulle tro att den är från 80 talet. Funkar superbra. Inte så snygg dock men vi har den hemma och är inte alls rädda om den. Ett bevis för att en briovagn kan leva lääänge. Men sen kanske det gjordes bättre grejer förr eller hur man brukar säga.
Om jag inte minns fel så sa de i butiken när vi var där att de rekommenderade sitty till lite äldre barn. Yngre barn (som vår son, han var då runt året) ska ha en "hård" rygg. Sitty är bara tyg i ryggen och mindre barn ska ha lite mer stöd. Sen undrar jag om det inte var skillnad i hur man kan variera ryggläget. Sitty tror jag var mer begränsad. Race kan man nog fälla lite mer. Vår gosse sover bekvämt i sin Race.