briar eller warsteiner ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marika_
  • Startdatum Startdatum
M

marika_

jag har ett halvblodssto på snart 13 år som är e. testarossa u chattanoga ue. ceylon som jag funderar på att betäcka.
hon är både duktig i hoppning och i dressyr.
hon har tre bra gångarter med ett plus för skritten och galoppen.
stoet är en smäcker modell så jag skulle vilja ha en hingst med lite mera massa och som rör sig bra för jag hade tänkta att fölet skulle bli min nya dressyr häst...

en bild på stoet : http://groups.msn.com/jagochminadjur/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=6

Sv: briar eller warsteiner ?

Helt klart Briar han ger fina avkommor=)
Dock stack han upp i pris i år :(

priset gör inget... ja han har länge varit min favorit men min tränare tror att warsteiner skulle passa bättre på mitt sto så jag är lite kluven....
vad ger briar för avkommor då?

Utan att veta mer än det du skrivit om stoet så skulle jag säga Briar. Är lite besviken på Warsteiners avkommer så här långt.

Briar hade jag nog också tyckt. Eller kanske Okeanos? Har inte sett honom live men han ser jätteläcker ut på bild och fick plus för sin lftiga trav på bruksprovet!

har du sett nån avkomma efter briar? i såfall hur är dom i psyket,hur rör dom sig ?

vad är okeanos för en hingst då? bild?

Jag sett och ridit ett par avkommor och gillat de flesta. Han har ju också bevisat sin goda nedärvning med godkända hingstar, diplomston och tävlingshästar.

Okeanos är nästan en helbror till Briar, de har samma pappa och deras mammor är helsystrar. Läs mer om bägge på www.tullstorp.nu

aha oki,men jag hittade ingen bild på honom men han lät ju ganska så intressant!

Spontant säger jag också Briar. Gillar honom skarpt och har själv fött upp en fölunge efter Briar-Elizar.

Maggie20.jpg

Jag röstar också på Briar.

Han är ju också multitalang och han har massan du tycker att din märr saknar.

Jag känner bara en avkomma på nära håll och den är trevlig i huvudet på alla sätt och vis.

wow vad snygg h*n var!!!! den skulle jag inte säga nej till!!!

jo han är ju det men jag har hört att warsteiner inte är så pjåkig han heller.....

En av hans avkommor står på min ridskola. Jag ska väl egentligen inte yttra mig, jag vet inget om stoet som han betäckte. Men vad jag vet om hans avkommor är de brukar bli ganska maffiga och stora. Ganska kraftiga, då menar jag absolut inte tunga i ridningen. De ärver väl överlag hans luftiga, fina gångarter men blir ganska mkt "häst".

Nu såg inte jag så mkt av ditt sto på bilden, men är du inte ute efter ngt smäckrare?

vilken hingst menar du? mitt sto är ju väldigt smäcker,det är mycket fullblod i henne så jag skulle gärna vilja ha lite mer massa....

Hon är bara två på bilden men är tre nu och skall gå treårs testet här vad det lider. Briars ägare var själv intresserad av detta föl, men jag hann att sälja innan. Kan tillägga att hon var absolut inte svår såld.

oj det var inte dåligt! ångrade du dig inte att du sålde henne då?

Jo på ett vis gör jag det, men på ett vis inte. Kan inte behålla alla fölen man får. Hon har hamnat hos en bra ryttare som rider MSV dressyr, men även hoppar. Så på den fronten är jag inte missnöjd.

Har ju annars behållt ett sto föl efter Maistic som jag gett till min ridande son. Tror mkt även på henne, så det var att välja.

jo det är ju sant,man måste ju välja annars så slutar det väl med att man har en hel drös med hästar...

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 998
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar