brevduva på taket

Sv: brevduva på taket

" Ta hand om ditt hem/hus och din familj.
Ägna dig åt konkreta saker för att få en fast grund att stå på.
Din gåva är att skapa dig en trygg omgivning"

Är Duvans budskap.

Faktum är att hon har varit här i måndags också. Och då fick pappa tag i henne, och lämnade till ett par som har brevduvor i närheten. Det var inte deras men de tog hand om dne. Så kom hon tillbaka.

jag med :D Hon satt där ett bra tag, nu är on borta. Men jag har inget emot att hon är här! :) Om det nu är en hon.

Uch, jag är rädd för fåglar specielt duvor :crazy:

Uppdatering :D Duvan är här igen! Satt utanför dörren när jag skulle ut och morgonfodra hästarna. Hon fick lite brödsmulor. För tillfället sitter hon i stuprännan :D Eller han.. Pappa har fått för sig att det är hans morfar som har kommit i form av en duva. Fritte, som han hette, byggde det hus som vi nu rivit innan vi byggde nytt hus på samma plats.

Bilder:

vacker
Duva i dagens första solstrålar
Brödsmulor är gott
Kan jag bo här?

:) Kanske det! H*n trippar fortfarande runt på taket och sneglar på oss. behöver jag säga att våran stående fågelhund får stanna inomhus idag? ;) :angel:

Haha, nejdå han (för det är tydligen en han nu eligt papsen) sitter bara där och trippar runt på taket och markisen. men Diva är alldeles i extas sen hon fick se den i morse. Hon ville inte vara inne så nu går hon i linan utanför huset. Verkar smått irriterad över att duvan inte kommer ner :D Det ser jätteroligt ut, för mamma står på en stege och målar huset och precis ovanför sitter en vit fågel och glor :rofl: Lägger huvet på sned för att se ordentligt.

Fin duva!
Har den ingen fotring?
Ni kan ju kontakta brevduveföreningen och höra er för om någon anmält en saknad duva.
Det gjorde jag när jag hittade en brevduva på vägen till stallet för några år sedan.
Det visade sig att den varit borta ett par månader. Hade försvunnit under en tävling där åskan hade smällt.

I somras hade vi också en brevduva på vårt tak. Den och åt, drack och vilade sig hos oss i några dagar innan den flög vidare. Våra grannar försökte matade den med bröd :crazy: men den tyckte bättre om Piratens(papegojans) fröer :P

Tänk om din pappa har rätt!!!! Vi vet ju från A Lindgrens Bröderna Lejonhjärta att snövita duvor kommer från Nangijala (stavas?) :idea: :angel:

Ja det var just därför han trodde (okej.. han tvingade oss andra att INSE) att det var hans morfar :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 951
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar