Brev till STC ang licensbest för amatörer

Sv: Brev till STC ang licensbest för amatörer

Jag känner att jag borde engagera mig i någon av amatörföreningarna och kanske få fram en del synpunkter därigenom. Men så tar orken slut.

Förstår dig jag orkar inte ens försöka bråka med Åbys amatörer.

Jag är med i den nya festliga hästägarföreningen i alla fall. :D Jag ville att vi skulle heta "Drag under galoscherna" men det blev det mycket tristare "Sveriges Travhästägares Förening".

Skall bli medlem där jag med så det kanske blir något gjort.

Fast det är ju för att vi inte orkat bry oss som det är så' här :(.

Det påstås att Ulf Risinger vid STC enligt tidningen Travronden (jag kan inte kontrollera detta eftersom jag inte läser den blaskan) följande: Dan-Åke Olsson var inbjuden, men han tackade nej. Varför vet jag inte och han får ju bara en chans. Vill han bli proffs i framtiden lär han bli tvungen att gå den långa vägen, säger Risinger.

Nu fattar inte jag. Varför skulle han bara få en chans? Vad är det som får Ulf Risinger att säga så? Varför ska han inte kunna välja fritt vid vilken tidpunkt han vill bli proffstränare? Varför ska han då "straffas" genom att tvingas gå den långa kursen, när andra i hans situation fått licensen efter en endagskurs?

Känner vi igen STC:s sätt att förhålla sig till sportens aktiva? Ja, det gör vi.

Fast det är ju för att vi inte orkat bry oss som det är så' här :(.

Mycket sant :( men om det bara är några få som försöker göra något får vi ju ändå inte ut något av det. Det är först när vi blir 800+ som dom kommer lyssna på oss. Tyvärr och tråkigt men STC och travförbunden bryr sig inte om oss aktiva.

Det påstås att Ulf Risinger vid STC enligt tidningen Travronden (jag kan inte kontrollera detta eftersom jag inte läser den blaskan) följande: Dan-Åke Olsson var inbjuden, men han tackade nej. Varför vet jag inte och han får ju bara en chans. Vill han bli proffs i framtiden lär han bli tvungen att gå den långa vägen, säger Risinger.

Nu fattar inte jag. Varför skulle han bara få en chans? Vad är det som får Ulf Risinger att säga så? Varför ska han inte kunna välja fritt vid vilken tidpunkt han vill bli proffstränare? Varför ska han då "straffas" genom att tvingas gå den långa kursen, när andra i hans situation fått licensen efter en endagskurs?

Jag kan förstå STC och Ulf här jag tycker att DAO inte skulle få vara amatör utan skulle bli proffs direkt. Har man mer än 10 hästar i träning så ser jag ingen anledning att vara amatör och nu så får han ju snart inte ha alla dessa hästar i träning också.

Känner vi igen STC:s sätt att förhålla sig till sportens aktiva? Ja, det gör vi.[/QUOTE]

Jag kan bara hålla med om diktatur delen i detta. Men jag tycker för en gång skull att dom har rätt. Annars måste reglementet ändras så att alla amatörer får ha hur mycket hästar som helst på lista och träna och starta. Detta tycker jag skulle vara ett bra förslag det skulle sätta många mindre proffs tränare att sluta som proffs och fortsätta som amatörer inom sporten istället för att sluta helt vilket dom gör idag.:crazy::(

fast det kunde ju vara lika för alla, de proffsen som inte påvisar resultat kanske inte ska vara proffs!!??
Det är lite skyddadverkstad över proffskåren kan jag tycka. De som har/får resultat, de bör ju få utöva det som en rörelse whatever....

*martha vars ex har häst hos DanÅke i träning*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka