Conversation Piece
Trådstartare
Sv: Brev till STC ang licensbest för amatörer
Om ingen orkar engagera sig så kanske problemen inte är så stora?
Om ingen orkar engagera sig så kanske problemen inte är så stora?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hey! Talkin about revulotion?
Jag är inte så insatt, men av vad jag kan tyda så ligger det nog till ungefär såhär:
Travsällskapen och basorganisationerna är de som tillsätter STC:s styrelse?
Isåfall är det bara att leta upp en stor mur och stånga pannan blodig. Det är nog enklare att knäcka muren, än att få till en förändring... Travsällskapen är slutna "föreningar", så vem som helst kan inte ha åsikter på deras verksamhet. Att man skulle kunna ena ett travsällskap att starta revolt mot STC är knappast möjligt. (Att ena flera, vilket är ett måste är ännu svårare.) Det skulle betyda att den banan kommer att motarbetas från centralt håll. De banor som redan fått in en representant i styrelsen är livrädda att bli av med sin stol och de kommer ALDRIG att ifrågasätta styrelsen.
Sammanfattningsvis är det en "klappa på ryggen"-organisation (kunde valt en annan kroppsdel för att beskriva) från travsällskap hela vägen till STC:s styrelse... Försök att ändra på det. Jag önskar dig all lycka på vägen!
Om du lyckas ska jag trycka upp "Che Guevara-tröjor" med ditt ansikte!
PS Basorganisationerna är (generellt sett) alldeles för svaga och har nog svårt att enas internt.
Visst kan man se det så...eller att man tror/inser att det är omöjligt att lägga så mycket energi på något som knappast kommer att leda någonvart. Sad but true...Om ingen orkar engagera sig så kanske problemen inte är så stora?
Inget svar. De tyckte väl att jag hade flippat ur alltför mycket den här gången...