Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser bara det problemet för folk som gräver i sitt smör, om man ”klappar upp” det lite fint så är det inga problemDet är ju många i matfetts-tråden som gillar Bregott och det gör jag med. Men gav upp att använda det för många år sedan då det är så hårt och därmed svårt att bre på brödet. Hårt bröd spricker och mjukt bröd blir det hål i då man får ta i lite för att få ett tunt jämnt lager som jag vill ha.
Har de ändrat receptet så det är bättre nu? Eller hur gör ni andra?
Att ta fram i god tid så det blir lite mjukare/varmare är inte ett alternativ, smörgås äter jag oftast när jag kommer från jobbet och ska vidare, dvs inte så gott om tid.
Då brer man inte utan hyvlar och lägger på!Nähä. Man tar helt enkelt osthyveln
Det där har jag aldrig upplevt, eller jo om kylskåpet varit för kallt har det hänt, men däremot vet jag att smör brukar va svårt att bre.Det är ju många i matfetts-tråden som gillar Bregott och det gör jag med. Men gav upp att använda det för många år sedan då det är så hårt och därmed svårt att bre på brödet. Hårt bröd spricker och mjukt bröd blir det hål i då man får ta i lite för att få ett tunt jämnt lager som jag vill ha.
Att ta fram i god tid så det blir lite mjukare/varmare är inte ett alternativ, smörgås äter jag oftast när jag kommer från jobbet och ska vidare, dvs inte så gott om tid.
Mer vatten i smöret. Det tycker inte jag inte alls om, men uppenbarligen gör många av det. Det är billigare , men det är för att man bär hem vatten.Men da kommer fragan, vad star "mellan" for? Det blir ju inte alls det samma om det ar fetthalt ... eller salt ... eller ...
Eftersom smör är smör har man det framme i rumstemperatur, och inte i något kylskåp. Smör håller utan problem i två veckor, ja - säkert i en månad - innan det hamnar i nån slags härsknings-farozon.Riktigt smör däremot (det som används till bakning) är omöjligt att bre direkt från kylen.
Bregott Mellan! Är svaret på din frågaDet är ju många i matfetts-tråden som gillar Bregott och det gör jag med. Men gav upp att använda det för många år sedan då det är så hårt och därmed svårt att bre på brödet. Hårt bröd spricker och mjukt bröd blir det hål i då man får ta i lite för att få ett tunt jämnt lager som jag vill ha.
Ser bara det problemet för folk som gräver i sitt smör, om man ”klappar upp” det lite fint så är det inga problem
/Med vänlig hälsning, smörhitler som älskar släta smör
Jag kör ekologiskt Bregott - inga problem att bre
De har numera tillsatt mera vatten vilket gör att det går bra att bre direkt från kylen.Det är ju många i matfetts-tråden som gillar Bregott och det gör jag med. Men gav upp att använda det för många år sedan då det är så hårt och därmed svårt att bre på brödet. Hårt bröd spricker och mjukt bröd blir det hål i då man får ta i lite för att få ett tunt jämnt lager som jag vill ha.
Jo men andelen är väl olika mycket?Det är rapsolja även i grön och röd Bregott