Breedingstock ????

A

Athina

Ja, man läser det i många annonser och jag som är en novis... jag vet inte vad fan man menar då.. kan någon förklara för lilla mig vad man menar när man säger/skriver så???:o :D

Sv: Breedingstock ????

Breedingstock är en paint utan fläckar, det vill säga en paintavkomma som inte blivit paint på riktigt! Dom registreras, men i ett eget register i APHA. Dom bär fortfarande anlag för färg (fläckar). :)

aha :idea:

Fan vad osmart man är då som inte typ visste det:o Man man lär sig alltid något nytt :D

man kan ju inte veta allt eller:confused: man lär sig nya saker varje dag:)

Breedingstock brukar vara billigare än paint och quarter eftersom du inte kan tävla i lika många klasser med dem.

Jag har en Breedingstock som du har sett live :)

Yes I have ;)
Men det visste jag ju inte innan...:D

Vad kan man inte tävla för klasser med Breedingstock och varför? Är det för att det är "ras-bundna" tävlingar?

På paint-tävlingar (dvs rastävling) så är vissa klasser öppna för paintar, andra för breedingstock, och det är väl lite färre för breedingstockarna helt enkelt.

En anledning till att tävla rastävlingar är att man vill ha meriter på hästen enligt rasens eget system. Annars kan man tävla WRAS, de är öppna för alla raser.

/Ida

Fast till i år har Hunter under saddle och Western Riding tillkommit för Breedingstockarna...:) Väldigt passande när man själv vägrar sätta sig i stjärtlapp och hästen inte är så haj på byten.....:crazy:

/Carina :eek:

Lenita skrev:
Fast till i år har Hunter under saddle och Western Riding tillkommit för Breedingstockarna...:) Väldigt passande när man själv vägrar sätta sig i stjärtlapp och hästen inte är så haj på byten.....:crazy:

/Carina :eek:

:rofl: :rofl: :rofl: ...du är ju för rolig!!! :bow:

/Wrangler-själv inte helt förtjust i "stjärtlappar"

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 700
Senast: Amha
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd