breedingstock +quarter?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Moreno
  • Startdatum Startdatum
M

Moreno

vad blir det om man korssar en solid paint med en quarter hingst?? kan man registera den avkomman som ren paint då?

Sv: breedingstock +quarter?

Den enda gången en paint blir en paint är om den har "fläckarna" på rätt ställe,precis som att Quarter blir paint om dom har för mycket "fläckar"

Vad menar du med "ren" paint?

I vilket fall så blir avkomman renrasig paint men risken är ju stor att det blir en solid igen (fd breedingstock), men den är ju fortfarande en renrasig paint.

APHA har sänkt kraven på vitt dessutom och om du får tillräckligt mycket vitt så kan du registrera den som regular paint.

Den enda gången en paint blir en paint är om den har "fläckarna" på rätt ställe,precis som att Quarter blir paint om dom har för mycket "fläckar"

Stämmer inte. EN paint är alltid en paint, däremot kan den vara solid eller regular.

Numera registrerar AQHA också alla quarter även de som föds med vad som tidigare var för mycket vitt, sk cropouts. Så en quarter kan aldrig "bli" en paint, för att vara paint måste minst en förälder vara paint eller dubbelreggad.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Horsenerd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka