Breeders final på Flyinge!

Novali01

Trådstartare
YES! Jag ska rida på Flyinge!.....hade jag tänkt iaf.:D Fast undrar om det verkligen blir mer publik bara för att det flyttas dit? För som jag fattar det så är det ändå inte i samband med övriga Breeders?

Sv: Breeders final på Flyinge!

Jag med!!!:D Om allt går som det ska;)
Nej de verkar inte kör samma datum som dressyren och hoppningen... Lite synd! Det hade nog blivit mer publik om allt gick samma helg... Dessutom roligt att få se hästarna i de andra grenarna med. Fast nu har man ju möjlighet att final i en gren till:angel:;)

YES! Jag ska rida på Flyinge!.....hade jag tänkt iaf.:D Fast undrar om det verkligen blir mer publik bara för att det flyttas dit? För som jag fattar det så är det ändå inte i samband med övriga Breeders?

Klart det inte är i samband med det andra grenarna i mitten av oktober. Never gonna happen!! VAR DET INTE DET JAG SA :devil:

Synd bara att dom inte kan använda Flyinges egen terrängbana så att allt var på samma plats men Teds blir säkert bra :)

Jasså e de bestämt nu?? för 6 åringarna med eller??
Red ju finalen på plönninge förra året å de va ingen höjdare måste ja säga!!

Enda anledningen till att det inte går ihop med det andra är att jag ska kunna vinna både breeders och unghäst VM ( som går den vecka det e breeders i hoppning o dressyr):banana:

Ja det var ju inte så trevligt de gångerna som Breeders faktiskt gick i oktober i samband med de övriga grenarna :crazy:

Du kan få vinna unghäst-VM om du är snäll för dit hinner vi inte bli klara ändå :)

Men herregud vad ni är kortsynta!:mad: Varför i hela friden ska dressyr/hopp ha ända till oktober på sig för att kunna gå Breeders???? De får naturligtvis tidigarelägga sitt så allt kan vara samlat.

Det är den enda lösningen som jag kan se så FT ökar både i publik o deltagare.

Men herregud vad ni är kortsynta!:mad: Varför i hela friden ska dressyr/hopp ha ända till oktober på sig för att kunna gå Breeders???? De får naturligtvis tidigarelägga sitt så allt kan vara samlat.

Det är den enda lösningen som jag kan se så FT ökar både i publik o deltagare.

Det konstiga är att tyskarnas hästar klarar det tidigare på året. :angel:

Jag skulle gissa på att Breeders och hela det kalaset går i oktober för att dels inte krocka med Scandinavian open (som troligen är högreprio än breeders för många) och dels för att fyraåringarna även kvalar via kvaliten. Eftersom kvaliten går sent blir såklart finalerna sena dom också.

Lånar lite av tråden!

Ni som ska kvala till breeders i höst, hur ser ert upplägg ut, vilka tävlingar ska era unghästar gå, hur många starter osv.! Någon som kanske redan kvalat klart?

Jag skulle gissa på att Breeders och hela det kalaset går i oktober för att dels inte krocka med Scandinavian open (som troligen är högreprio än breeders för många) och dels för att fyraåringarna även kvalar via kvaliten. Eftersom kvaliten går sent blir såklart finalerna sena dom också.

Jag är lite sur.
För OM, om, OM jag skulle vilja prova kvala min i FT så går kvalitén samma helg. Och där har jag "lovat" uppfödaren att han ska visas.
Vi får satsa på femårs... ;)

Nja...det lät som en dålig ursäkt för att inte våga kvala sin 4-åring....:angel: För vilken uppfödare skulle inte hellre vilja se sin häst i breeders/championatet än en liten kvalité?????:rofl::rofl:

Vi ska också försöka kvala våran 4-åring. Vi får se hur det går när han gör debut om ett par helger. :)

Nja...det lät som en dålig ursäkt för att inte våga kvala sin 4-åring....:angel: För vilken uppfödare skulle inte hellre vilja se sin häst i breeders/championatet än en liten kvalité?????:rofl::rofl:

Nåja, om du bara tänker lite längre än din fälttävlansnäsa räcker så inser du snart att min hoppstjärna kanske kvalar via kvalitén till Breeders i hoppning.

In my dreams, I know, men ändå.
Det finns ju knappt några tävlingar att kvala via här uppe.
Och knappt nån ekonomi hos den föräldrarlediga ryttaren/ägaren.
Du borde tacka mig, din åsna har ju större chans nu än om min Ferrari skulle vara med...

:)

Nåja, om du bara tänker lite längre än din fälttävlansnäsa räcker så inser du snart att min hoppstjärna kanske kvalar via kvalitén till Breeders i hoppning.

In my dreams, I know, men ändå.
Det finns ju knappt några tävlingar att kvala via här uppe.
Och knappt nån ekonomi hos den föräldrarlediga ryttaren/ägaren.
Du borde tacka mig, din åsna har ju större chans nu än om min Ferrari skulle vara med...

Åhh tack Bella, gulle dig som tänker så på lilla mig....jag är så tacksam att jag vrider mig av skratt....:rofl::devil::rofl:

Min Åsna möter gärna din Ferrari när som helst förutsatt att du sitter kvar...:angel::D

Näe, skämt åsido, ni har verkligen dåligt med tävlingar men å andra sidan, jag kommer knappt att hinna rida 3 st med Åsnan eftersom vi är lite sent ute så vi får väl se hur det går.

Åsnehjärtat verkar ju göra allt helt okomplicerat och utan krångel, så det är väl kvalat och klart på nolltid.

Lånar lite av tråden!

Ni som ska kvala till breeders i höst, hur ser ert upplägg ut, vilka tävlingar ska era unghästar gå, hur många starter osv.! Någon som kanske redan kvalat klart?

Det är ingen som vågar svara för då blir man:

1. Påhoppad för att man rider för många tävlingar!

2. Påhoppad för att man rider för få tävlingar!

3. Mobbad för att man rider FT

4. Mobbad för att man rider...

5. Mobbad för att....

Och till slut lite mobbad med....:devil:

Äsch driver med dig såklart....mitt upplägg är att rida så få tävlingar som möjlligt på så kort tid som möjligt men ändå kvala för att hästen sen ska få lite välförtjänt sommarvila!:D Min pålle ligger ju 1 år efter de flesta i ridningen så jag hoppas på lite nybörjartur...:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: snöflingor
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 089
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka