Breddersanslutning i efterhand

athena

Trådstartare
Nån som vet vad det kostar? Jag valde bort det med förra årets föl, mitt pucko, och resonerade som att sannolikheten för att några pengar till mig som uppfödare kommer in den vägen är pytteliten.

Ja, ny har jag ju då sålt henne till en av våra absoluta toppryttare inom en disciplin, en som dessutom ofta rider sina hästar i årgångstävlingarna :crazy: . Så jag måste ju BT-ansluta henne nu :eek: .

Fick några papper i samband med att hennes pass skrevs ut i början av detta året men de hittar jag inte. Hittar inget på varken asvh eller swede horse hemsidor.

Nån som vet?

Sv: Breedersanslutning i efterhand

Jag vet bara att de ändrade reglerna för ett par år sedan så det är värre att efteransluta nu. Vad det i så fall kostar har jag ingen 100 koll på, gissar på ett par tusen (2 kanske) om det går.
Jag försökte efteransluta min pålle f.2000 när han var två år men det gick inte så han kan bara gå det öppna championatet.
Hans far var var inte breedersansluten den fölårgången och tyvärr kan jag inte göra något nu, det skulle jag ha gjort det året han var född.
Det är möjligt att det är skillnad om hingsten varit ansluten så det "bara" är avkomman du ska ansluta. Ring ASVH och kolla! :)

Senast ändrad:

Jo, jag tror att det är skillnad om pappan varit ansluten det året, annars tror jag inte det går alls?

Ska ringa ASVH i morgon.

Får väl hoppas att hon inte vinner då, annars :). Men det är ju värre med din, han är ju för jösse namn en het kandidat!! Hur känns det, tillåter du att han startar öht, haha!

Sv: Breddersanslutning i efterhand

Hör av dig om hur det blir, är nyfiken på hur gammal hästen kan vara när man efteransluter. :) Håller tummarna på att det löser sig.

Klart min pålle får starta, han får ju gå i det öppna championatet, fast där är det inga prispengar alls till uppfödaren, men pengarna spelar inte så stor roll, i fälttävlan är det inte någon stor prissumma ändå...
Fast lite surt är det att pappan inte är ansluten, och jag gissar att den nya hingstägaren också tycker det. ;)

Jag har gjort samma misstag som du med en av årgång 2000 (dessutom helsyster till BT-vinnaren i dressyr 2003). 1999 var tydligen ett år då det var en massa strul mellan de olika "lägren" och flera hingstägare valde att inte ansluta sina hingstar. Dessvärre är det nog ganska många som inte fattade att man var tvungen att själv ansluta fölen. Visserligen kom det med info med reg.beviset, men det missade jag (trodde bara det var det vanliga kvittot som var bifogat..).
Jag tror att det är svårt att efteransluta numera, men kan inte reglerna. Det finns på swedehorse hemsida, men den är så krånglig att läsa tycker jag.

Nu har jag pratat med ASVH. Det kostar 1000:- + moms, efter årsskiftet 2000:- + moms.

Det var ju bra!

Det var ju skönt! :) Gissar att du är snabb att betala in i år! :angel:

Eftersom det gått at efteransluta innan så tyckte inte jag att det var någon panik. :smirk:

Visst är det tråkigt...

Ja, men först ska hon vara på plats, haha, jag har lärt mig att aldrig ta ut nåt i förskott vad gäller hästaffärer. Men den andra hästen är alldeles här i närheten (hon åkte från Skåne i går), så det är bara fråga om dagar...

Liknande trådar

Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
C
Avel Info till de uppfödare som haft hästar med i svenskt avels och sportchampionat 2004 och 2005 ! Ville bara påminna om detta då det...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Pooh
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 803
Senast: Elina8
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar