Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att man aldrig kan få bort en hålvägg genom att hästen går barfota, den måste skos för att skon ska hålla ihop hoven, annars blir hålväggen större.Hon har ju haft en hålvägg där, eller hon hade det när hon åkte. Så att det kan allstå bli så om man inte håller efter hålväggen ordentligt ?(gör rent och håller efter det)
Jag vet inte riktigt vad du har för hålvägg. Grönsåpa?? Låter konstigt. Det viktigaste med en hålvägg är att hålla ihop hoven, om man får röta i den så finns ju alltid tjärdrev som är bakteriedödande. Annars, vid White-line-deasease, använder jag , efter rek. frå vet, rullad bomull som legat i utspädd jodopax.Okej. Den hovslagaren jag hade då tyckte hon skulle gå barfota och att man skulle hålla rent med vatten och ibland lite grönsåpa el likande..
Jag har ju bara haft henne hemma i 1månads tid nu. Och min "riktiga" hovslagare skall komma ut i veckan.
Okej, så då har allstå min häst haft fång.. Hon måste fått det uppe hos fodervärden för när hon åkte hade hon itne det.
Vetrinären sa att det var ingen fara "ta bara ut hovslagaren" så kan han lösa det. Så iom att lamellranden är breddad så har hon även roterat hovben?
Eller missuppfatta ja dig?
Okej. Den hovslagaren jag hade då tyckte hon skulle gå barfota och att man skulle hålla rent med vatten och ibland lite grönsåpa el likande..
Jag har ju bara haft henne hemma i 1månads tid nu. Och min "riktiga" hovslagare skall komma ut i veckan.
En hålvägg behöver nog göras mer rent än med grönsåpa och vatten, lite decinficerande krävs nog iaf.. På en bomullstuss, intryckt i "hålet"
Att "stänga in" en hålvägg är väl endå ett av dom bättre sätten till att få den att "explodera"
När jag hade en minihålvägg på min ena så skulle jag iaf ta en bomullstuss och blöta den i jodopax och byta den varje dag, för att det inte skulle bli geggit.. Det fungerade på min.Jodopaxen dödar ju bakterier och håller hålväggen ren för att det inte ska bli röta i den.